بهترین مکان برای چیدمان آینه و کنسول


چیدمان آینه و کنسول



چیدمان آینه و کنسول

چیدمان آینه و کنسول از دیرباز یکی از مسائل و موضوعات بسیار مهم در طراحی داخلی و روانشناسی دکوراسیون منزل محسوب می‌شود؛ بله، تعجب نکنید! درست خوانده‌اید «روانشناسی دکوراسیون منزل» شاید کسی دکوراسیون خانه را فقط امری سلیقه‌ای بداند که از شخصی به شخصی دیگر متفاوت است؛ البته این موضوع کاملاً درست است اما این بدان معنا نیست که دکوراسیون علم و اصولی نداشته باشد؛ بلکه کاملا اصولی و علمی است و بر اساس یک سری معیارها و فاکتور‌های روانشناسی اعمال می‌شود و می‌تواند دکوراسیونی بسیار شیک و زیبا را برایتان فراهم کند.
 

چیدمان آینه کنسول در مکان مناسب



اهمیت آینه و کنسول را در خانه خود دستِ کم نگیرید!


 در میان تمامی وسایلی که در خانه استفاده می‌شود و نقش بسیار مهمی در چگونگی چیدمان وسایل خانه دارد، انتخاب و چیدمان آینه کنسول مناسب و هماهنگ با سایر وسایل خانه  اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. چیدمان آینه و کنسول نه تنها بر دکوراسیون داخلی، بلکه بر روحیه تک تک افراد خانه نیز تاثیرگذار و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 

جای کنسول در خانه کجاست؟


برای هر قسمت از خانه از راهرو و پذیرایی گرفته تا محل کار، آینه و کنسول‌های مخصوصی طراحی شده است؛ تنوع در طراحی آینه و چگونگی چیدمان آنها به قدری گسترده است که گاهی اوقات ممکن است با سردرگمی روبرو شویم.

اگر تاکنون به این فکر کرده اید که محل مناسب چیدمان آینه و کنسول کجا است؟ یا بهترین جا برای قرار دادن آینه و کنسول در کجای خانه است؟ جای درستی آمده‌اید؛ در این مقاله قصد داریم نکات و ریزه‌کاری‌هایی را برایتان ارائه دهیم که بدون شک در هیچ مقاله دیگری پیدا نمی‌کنید؛ خواندن این مقاله را از دست ندهید و تا پایان با ما همراه باشید.

 

محل مناسب آینه کنسول



 محل مناسب چیدمان آینه و کنسول


یکی از سوالات بسیار تکراری که از سوی کاربران و کسانی که به تازگی آینه و کنسول خریداری کرده‌اند پرسیده می‌شود، این است که بهترین مکان برای قرار دادن آینه و کنسول در خانه کجا است؟ پاسخی که برای این افراد ارائه می‌شود این است که «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد»؛ یعنی هر کنسول و آینه متناسب با طراحی‌ای که دارد می‌تواند برای هر جا بهترین کاربرد را داشته باشد؛ به همین دلیل در قدم اول توجه به طراحی آینه و کنسول، خودش می‌تواند راهگشای کار باشد.

 پیدا کردن بهترین جای آینه و کنسول کمی پیچیده و سخت است؛ اگر میخواهید محل مناسب چیدمان آینه و کنسول یا بهترین جا برای قرار دادن آینه و کنسول را پیدا کنید در قدم اول باید توجه داشته باشید که شما از چه نوع آینه و کنسولی استفاده می‌کنید؟ آینه مورد نظر شما در چه شکل و شمایلی است و در چه اندازه ای تولید شده است؟ آیا کنسولی که استفاده می‌کنید برای مصارف مختلف کاربرد دارد؟ پاسخ هر کدام از این سوالات می‌تواند در یافتن بهترین جای آینه و کنسول در خانه به شما کمک کند.

بهترین جا برای قرار دادن آینه کنسول


چیدمان آینه و کنسول در خانه، اصول ساده اما در عین حال پیچیدهای دارد؛ هر خانه با توجه به اینکه از چه نوع طراحی و ساختاری برخوردار است به آینه‌ها و کنسول‌های متفاوتی نیز نیاز دارد.

برای اینکه جای کنسول را در خانه پیدا کنید در قدم اول باید به شکل و شمایل آینه و کنسول توجه داشته باشید؛ در وهله بعدی مشخص کنید که میخواهید از کنسول مورد نظر، برای چه مواردی استفاده کنید؟

 در زمان‌های گذشته کنسول وسیله ای بوده است که به جای گاوصندوق استفاده می‌شده است؛ اما امروزه جنبه تزئینی آن به جنبه کاربردی غلبه کرده است و بسیاری از افراد فقط برای تزیین از آن استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید از آینه و کنسول از منظر جنبه کاربردی نیز بهره بگیرید باید آن را در مسیری قرار دهید که به راحتی بتوانید به آن دسترسی داشته باشید و از سوی دیگر مزاحمتی برای رفت و آمد نداشته باشد.
 

جای آینه و کنسول



 چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی

یکی از پرکاربردترین مکان‌هایی که معمولاً برای قرار دادن آینه و کنسول استفاده می‌شود قسمت پذیرایی است؛ به خصوص در خانه‌های ایرانی که پذیرایی محلی برای گرد هم جمع شدن اهالی خانه و فامیل است قرار دادن آینه و کنسول اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل معمولا پذیرایی بهترین جایی است که می‌توان آینه و کنسول را قرار داد.

 

به فاصله آینه و کنسول با مبلمان توجه کنید...


آینه و کنسول علاوه بر جنبه زیبایی در پذیرایی، می‌تواند در نگاه مهمان نیز شان و منزلت بالایی را برایتان ایجاد کند و برای ساعاتی محیط زیبایی را برای آن‌ها فراهم نمایند. اگر قصد چیدمان آینه و کنسول در پذیرایی دارید توجه داشته باشید که در قدم اول به مساحت پذیرایی توجه کنید و سپس فاصله آینه و کنسول را از مبلمان در نظر بگیرید.

چسباندن آینه و کنسول به مبلمان وجهه خوبی ندارد؛ توصیه می‌کنیم که آن دو را دورتر از یکدیگر قرار دهید. اگر بخواهید آینه و کنسول را به مبلمان خودتان بچسبانید آینه جنبه کنارْ مبلی یا پا مبلی پیدا می‌کند و دیگر نمی‌توانید روی آن را با لوازم دکوری زیباتر کنید.
 

چیدمان آینه کنسول در پذیرایی


آینه و کنسول در راهرو


 شما می‌توانید از آینه و کنسول در هر محیطی از اتاق کودک گرفته تا راهرو، اتاق پذیرایی، اتاق خواب و حتی در سالن غذاخوری استفاده کنید؛ اما قرار دادن آینه و کنسول در راهرو یکی دیگر از بهترین مکان‌هایی است که می‌توان آینه و کنسول را در آن قرار داد.

 شاید شما نیز جزو افرادی هستید که تصور می‌کنید راهرو قسمتی از خانه است که نیازی به هیچ وسیله تزئینی ندارد و شاید خسته کننده‌ترین جای خانه را راهرو میدانید! اینطور نیست، قرار دادن یک آینه و کنسول مناسب می‌تواند حتی در راهرو‌های کم عرض، طراحی و دکوراسیون شگفت انگیزی را ایجاد کند. البته توصیه می‌کنیم که آینه و کنسول‌هایی را در راهرو قرار دهید که کشو نداشته باشد و حتی الامکان مزاحم رفت و آمد شما نباشد؛ زیرا کنسول در این قسمت بیشتر جنبه تزئینی دارد و جنبه کاربردی آن کمتر می‌باشد.

 

فاصله بین آینه و کنسول


بعد از گذراندن چالش خرید آینه و کنسول، مرحله دوم با چالش دیگری روبرو می‌شوید و آن انتخاب محل مناسب آینه و کنسول می‌باشد. در قدم بعدی شما باید فاصله استاندارد آینه از کنسول را مشخص کنید.

 یکی که از چالش‌برانگیزترین قسمت‌های چیدن آینه و کنسول رعایت فاصله استاندار است؛ این موضوع به چیدمان دکوراسیون خانه، اندازه آینه و کنسول و جنس آن‌ها مربوط است. در ادامه نکاتی را ارائه می‌دهیم که امیدواریم به شما کمک کند:

  •  برای چیدمان کنسول چوبی از تقارن استفاده کنید؛ قرار دادن آباژور‌های کوچک در دو طرف کنسول یا استفاده از شمعدانی‌های زیبا می‌تواند تقارن آن را به خوبی نمایش دهد.
  •  اگر کنسول شما از جمله کنسول‌های اسپرت و استیل می‌باشد توصیه می‌کنیم که مجسمه طلایی یا نقره‌ای را در یک طرف کنسول و گلدانی را در طرف دیگر قرار دهید؛ در این کنسول‌ها تقارن اهمیت زیادی ندارد.
  •  اگر کنسول مورد نظر شما کنسول چوبی است خانه شما سبک کلاسیک و اشرافی دارد و قرار دادن وسایل گرانبها و ارزشمند می‌تواند ظرافت و زیبایی خانه شما را چند برابر کند. فاصله میان آینه و کنسول متناسب با وسیله ای که شما خریداری کرده و محل قرار گرفتن آن متفاوت می‌باشد.
  •  نکته آخر این است که آینه و کنسول از جمله وسایل تزیینی و کاربردی خانه است که در بسیاری از خانه‌ها استفاده می‌شود. مهمترین اصلی که باید در چیدن آینه و کنسول مورد توجه قرار بگیرد انتقال حس خوب و مثبت به تمامی اعضای خانواده می‌باشد.
پنج شنبه 03 آذر 1401 - 19:11:19
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp