اصول چیدمان سرویس خواب که تنها طراحان می‌دانند

چیدمان سرویس خواب

 

در این مطلب قصد داریم نحوه چیدمان سرویس خواب دو نفره و تک نفر ه  و ویژگی های طراحی یک اتاق خواب اصولی را با هم بررسی کنیم. اولین نکته ای که در طراحی اتاق خواب‌ها مهم است و باعث می‌شود فضای اتاق خواب طراحی اصولی داشته باشد، رعایت یک سیرکولاسیون (سیرکولاسیون در معماری به معنی چرخش و دسترسی در فضا می باشد)  ترجیحا یک طرفه و ساده است. این یکی از اصولی است که در طراحی اتاق خواب هتل ها و چیدمان سرویس خواب از آن استفاده می‌شود. به این ترتیب که تخت به یکی از دیوارها غل و زنجیر شده است. به بیان دیگر تخت خواب به یکی از دیوارها اصطلاحاً ثابت شده و شما در فضای اطراف تخت، محیط گردش دارید.
 


چیدمان سرویس خواب| دکوپاژ


بهترین مکان برای قرار دادن تخت خواب

 


با قرار دادن تخت در نزدیکی یکی از دیوارها و یا اتصال سرتخت یا تاج تخت به دیوار شما می‌توانید از فضای پشت تخت به عنوان یکی از فضاهای مهم و کلیدی در دکوراسیون داخلی که نقطه تمرکز شما را تشکیل می‌دهد استفاده کنید. شما می‌توانید از این فضا برای گذاشتن دکوری ها و اکسسوری ها و شاخص کردن تخت استفاده کنید. در واقع با این کار می توانید محیط پشت تخت و محیط بالای تاج تخت را کاملاً به صورت شاخص داشته باشید. این یکی از اصولی است که معمولا اکثر هتل‌ها برای ایجاد فضایی زیبا و اصولی انجام می‌دهند. برای مشاهده جدیدترین مدل های تخت خواب یک نفره کلیک کنید.
 

اصول چیذمان سرویس خواب


 

ایجاد فضای امن با چیدمان صحیح سرویس خواب


یکی از نکات مهم در انتخاب مکان مناسب برای تخت خواب پرایوسی یا امنیت است. اگر شما بخواهید اصول و قوانین فنگ شویی را در طراحی چیدمان اتاق خوابتان لحاظ کنید، یکی از پایه‌ای ترین نکات این است که بدون اینکه کسی به اتاق دید داشته باشد بتوانید به فضای اطراف اشراف داشته باشید. زمانی که تخت را به یک سمت می‌بریم و از سمت دیگر فضا را برای حرکت باز می‌گذاریم، این امکان  به ما داده می‌شود که نسبت به محیط اطراف اشراف داشته باشیم.

بعضی از اتاق خواب ها به این صورت هستند که در بدو شروع و ورود به اتاق یک بخش کوچکی رو به عنوان فضای تقسیم یا به اصطلاح عامیانه فویر دارند که این فویرها در زبان انگلیسی فضای تقسیمی هستند که باعث می‌شود شما نسبت به سایر نقاط اشراف داشته باشید و برعکس اگر داخل اتاق هستید یک امنیت و پرایوسی داشته باشید. در واقع اگر فرد روی تخت دراز کشیده باشد، کسی که از کنار اتاق رد می‌شود نمی‌تواند دیده کامل و واضحی داشته باشد. بهترین لوکیشن برای چیدمان سرویس خواب به این صورت انتخاب می‌شود. به بیان دیگر شما از دید واضح و دید مستقیم فردی که از کنار در اتاق عبور می‌کند، دور هستید.
 


چیدمان صحیح سرویس خواب


نحوه چیدمان سرویس خواب با توجه به موقعیت پنجره‌ها


وجود نور طبیعی در اتاق خواب تاثیرات روانی بسیاری خوبی بر روحیه افراد می‌گذارد و موجب ارتباط فرد با محیط طبیعی می‌شود. از نظر روانشناسی نیز ایجاد ارتباط با طبیعت باعث می‌شود که محیط‌های بسته‌تر و کوچک تر، بزرگتر به نظر برسد.

اگر چیدمان صحیح ارائه شده باشد مانع باز شدن پنجره های بازشو نخواهد شد و نور کافی به اتاق وارد می‌شود.


 

رنگ مناسب برای اتاق خواب 
 

از نقطه نظر رنگ در اتاق خواب‌ها به سراغ رنگ هایی بروید که با نام رنگ پاستیلی شناخته می‌شوند. منظور از رنگ پاستیلی رنگ‌هایی هستند که میزان فام رنگی شون خیلی زیاد نیست. این رنگ‌ها می‌توانند برای ما آرامش بخش باشند. رنگ هایی مانند خانواده طوسی و آبی، رنگ‌های پاستلی کمرنگ مثل صورتی‌های کم رنگ، آبی‌های کمرنگ، سبزهای کم رنگ ، رنگ هایی هستند که در محیط خواب زیاد دیده می‌شوند. استفاده از این رنگ‌ها فضای اتاق خواب را آرامش بخش می‌کند.

نکته دیگر اینکه شما می‌توانید به جای استفاده از رنگ ها از متریال ها استفاده کنید. برای مثال اتاق خوابی را تصور کنید که دیوارهای خنثی و خیلی روشن دارد. این رنگ خنثی می‌تواند تم سرد داشته باشد مانند تم طوسی سرد  و یا تم گرم داشته باشد مانند کرمی. حالا تخت خوابی را در گوشه ای از این فضا تصور کنید. این تخت خواب در قسمت تاج خود یک قسمت چوبی دارد یا یک کاغذ دیواری با رنگ گرم و یا حتی یک اثر هنری با رنگ گرم. افرادی که می‌خواهند متفاوت باشند یک فریم فلزی با رنگ گرم را در نظر بگیرند مانند برنج  و برنز. این خاصیتی است که رنگ خنثی برای شما ایجاد می‌کند و فضایی برای رنگ های شاخص ایجاد می‌کنند. در همین سناریو مثلاً در حالتی که دیوارها خنثی و طوسی هستند و یک دیوار، دیوار چوبی یا آجری است، تصور کنید بدنه اصلی تخت به رنگ خنثی باشد و بخشی از کوسن‌ها و بخشی از اکسسوری های روی تخت به رنگ خنثی هستند با استفاده از تعدادی از کوسن ها و بافت روی تخت  با رنگ های گرم زیبایی اتاق دوچندان می‌شود.
 

چیدمان سرویس خواب و رنگ دیوارها


 

بهترین مکان برای قرار دادن آینه سرویس خواب

 

آینه یکی از مهم ترین وسایلی است که در تمامی اتاق خواب ها استفاده می‌شود. آینه را در محلی قرار دهید که پشت به نور نباشد. شما بتوانید به صورت طبیعی از نور افتاب استفاده کنید. همچنین آینه برای اتاق های کوچک سبب بزرگتر به نظر رسیدن اتاق می‌شود. استفاده از ست سرویس خواب گزینه بسیار خوبی برای داشتن اتاق خواب زیباتر است.  این ستها علاوه بر ایجاد هارمونی در اتاق خواب سبب صرفه جویی در هزینه و وقت شما نیز می‌شود. فروشگاه اینترنتی دکوپاژ گالری بی نظیری از انواع ست سرویس خواب را فراهم آورده است تا شما بتوانید مدل دلخواه خودتان را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت از میان مدل های روز دنیا تهیه کنید.

 

سه شنبه 26 مهر 1401 - 11:29:21
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp