چند ایده برای دکوراسیون مبلمان قهوه ای


چرا مبلمان قهوه ای انتخاب بسیاری از خانواده ها است؟


 

برای اکثرخانواده ها و با توجه به نرخ تورم در کشور ایران، خرید مبل راحتی یک انتخاب مهم و یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود. از این رو انتخاب رنگ مبل یک انتخاب سخت و مهم است. جای تعجب نیست که مبل قهوه ای و خانواده رنگ قهوه ای در صدر فهرست انتخاب رنگ مبل قرار می گیرد.

رنگ قهوه‌ای در سمت تیره‌تر طیف رنگی خنثی قرار دارد که آن را به گزینه‌ای فوق‌العاده کاربردی برای استفاده در رنگ روکش مبل تبدیل می‌کند. همچنین این رنگ یکی از بهترین گزینه‌های پارچه مبلی برای کسانی که بچه‌های کوچک و حیوانات خانگی دارند تبدیل می‌کند. در حالی که یک مبل قهوه ای به یک اتاق نشیمن خنثی، عمق و رنگ می بخشد، قهوه ای همچنین می تواند تم گرم را به رنگ های آبی سرد، تعادل را به سبزهای شاداب، یا خاکی بودن را به طرح رنگی تند قرمز یا نارنجی گرم بیاورد. رنگ قهوه ای به عنوان رنگی خنثی که مکمل بسیاری از رنگ ها است، استفاده می‌شود و  به عنوان رنگ کاربردی شناخته می‌شود. مبل قهوه ای یکی از محبوب ترین رنگ های مبلمان محسوب می‌شود. 
 

انتخاب مبل قهوه ای


ایده های اتاق نشیمن با مبل قهوه ای

پاتریشیا گیبونز از تیم طراحی در Sofa.com می گوید: «قهوه ای به دلیل تطبیق پذیری بی نظیرش یکی از محبوب ترین رنگ هایی است که برای مبلمان اتاق نشیمن انتخاب شده است. این رنگ جز رنگ هایی است که همیشه مد باقی می‌ماند. مبلمان قهوه ای به زیبایی با سایر رنگ ها تکمیل می‌شود. مبلمان قهوه ای ایده آل برای افرادیست که به سرعت لوازم جانبی خانه خود را تغییر می‌دهند و تنوع دوست هستند.

کاربردی بودن عامل دیگری است که باعث محبوبیت مبلمان قهوه ای می شود. مبلمان قهوه ای با پنهان کردن لکه ها، انتخابی عالی برای کسانیست که بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارند.
 

مکمل رنگ قهوه ای در مبلمان

رنگ قهوه‌ای یکی از رنگ‌های محبوب و جذاب در صنعت مبلمان است. با استفاده از مکمل رنگ قهوه‌ای، می‌توان به مبلمان خود جلوه‌ای خاص و دلپذیر بخشید. این مکمل‌ها علاوه بر افزایش زیبایی، به مبلمان شما طول عمر بیشتری نیز می‌بخشند. در این مقاله به بررسی ویژگی‌ها و مزایای استفاده از مکمل رنگ قهوه‌ای در مبلمان می‌پردازیم.

رنگ قهوه‌ای یک رنگ پایه است که با ترکیب برخی رنگ‌های دیگر، می‌توان مکمل‌های جالب و جذابی را به وجود آورد. در ادامه، به برخی از رنگ‌های مکمل قهوه‌ای که می‌توان با آنها در مبلمان استفاده کرد، پرداخته خواهد شد:

1. به اتاق نشیمن آبی سرد، گرما اضافه کنید

 

رنگ آبی در اتاق نشیمن احساس سردی را القا می‌کند. به‌ ویژه اتاق‌هایی که رو به شمال هستند و نور شدیدتر است. اما استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای به عنوان یک رنگ گرم، می‌تواند به دنج کردن طرح اتاق نشیمن آبی کمک کند، در حالی که آبی نیز به نمایان کردن تودوزی چرم قهوه‌ای کمک می‌کند. این دو رنگ مکمل هم محسوب می‌شوند. در طراحی مبلمان نیز استفاده از مبل قهوه ای با کارشدگی های آبی رنگ ظاهری جذاب و زیبا به مبلمان و دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن می‌بخشد.
 

مبل قهوه ای و دیوار آبی


 

2. سبز پررنگ را با مبل قهوه ای خاکی متعادل کنید

قهوه ای می تواند یک رنگ کاملاً غالب بر روی یک مبلمان بزرگ باشد، که می تواند تزئین اطراف مبل قهوه ای موجود را به یک چالش تبدیل کند. سعی کنید طرحی جسورانه را انتخاب کنید که از رنگ‌هایی با شدت یکسان استفاده می‌کند، که ظاهری متعادل‌تر ایجاد می‌کند.

برای انتخاب رنگ مکمل به رنگ های طبیعت نگاه کنید. رنگ سبز پر رنگ جنگلی روی دیوارها باعث می شود که اتاق نشیمن در زمستان دنج شود، اما در تابستان خنک به نظر برسد. با یک مبل چرمی قهوه ای به عنوان مکملی برای رنگ سبز اتاق نشیمن خود را زنده کنید.

بسیاری از طراحان مبل در کنار رنگ قهوه ای از رنگ سبز در طراحی مبلمان استفاده می‌کنند.
 

مبلمان قهوه ای و سبز


3. رنگ کرم یک انتخاب رایج 

 

ترکیب رنگ قهوه‌ای با رنگ کرم، جلوه‌ای گرم و طبیعی را به مبلمان می‌بخشد. این ترکیب بسیار شیک و زیباست و در طراحی داخلی بسیار محبوب است. می‌توانید مبلمان قهوه‌ای را با پرده‌های کرمی ترکیب کنید تا یک هماهنگی آرام و دلپذیر ایجاد شود.

4. رنگ طوسی 

 


ترکیب رنگ قهوه‌ای با رنگ طوسی، یک جلوه شیک و مدرن را به مبلمان می‌بخشد. این ترکیب در طراحی‌های معاصر و شیک بسیار استفاده می‌شود. می‌توانید از مبلمان قهوه‌ای با جزئیات طوسی برای ایجاد یک فضای مدرن و ظریف استفاده کنید.
 

5. استفاده از قاب ها و دیوارکوب ها

 

با قرار دادن اثاثیه با رنگ های ملایم و قرار دادن قاب های مکمل بر روی دیوار یک مبل قهوه‌ای را در دکوراسیون اتاق خود بگنجانید.

دیوار بالای مبلمان مکان اصلی را برای یک گالری رنگارنگ از آثار هنری با مبل به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن می سازد. با انتخاب تصاویر و قاب ها در ترکیبی از رنگ های مشابه، یک طرح هماهنگ ایجاد کنید - به سایه های طلایی، کرم، موکا و شنی برای تکمیل مبل قهوه ای فکر کنید.



 

مبلمان قهوه ای با چه رنگ دیواری ست می‌شود؟

به‌جای انتخاب دیوارهای سفید ساده، که می‌توانند احساس سردی ایجاد کنند، از کاغذ دیواری‌های چوبی استفاده کنید تا پس‌زمینه‌ای دنج‌تر ایجاد کنید. طرح‌های چوب جالب تر از دیوارهای رنگ شده ساده به نظر می رسند، امادر عین حال نرم تر و ظریف تر از چاپ های با طرح های جسورانه هستند.

نیکی فیلیپس، طراح دکوراسیون خانه ایده آل، می گوید: «یک پالت تک رنگ می تواند کمی سرد به نظر برسد، بنابراین آن را با بافتنی و نور ملایم گرم کنید.

یکی از مزیت های انتخاب  مبل قهوه ای این است که رنگ قهوه ای رنگ خنثی محسوب می‌شود. و رنگ های خنثی را می‌توان با  طیف وسیعی از رنگ ها ست کرد. رنگ قهوه ای با داشتن توناژ گرم سردی را از رنگ های سرد مانند ابی، خاکستری و طوسی می‌گیرد.
 

مبل قهوه ای سوخته


 

مبل کرم قهوه ای

رنگ قهوه ای به تنهایی ترکیبی تیره و دارک به نظر می‌رسد. خرید مبل های ترکیبی باعث می‌شود این مبل ها از یک رنگی در بیایند. استفاده از کوسن ها نیز علاوه بر محافظت از قسمت پشتی و تکیه گاه مبل، مبل را از یک رنگی در میآورد. رنگ کرم یکی از رنگ های مکمل قهوه ای محسوب می‌شود. استفاده از این دو رنگ در کنار منزل شما را بسیار شیک و زیبا می‌کند.

 


 

مبلمان قهوه ای را با کدام رنگ کوسن ست کنیم؟

ممکن است استفاده یک دست از رنگ قهوه ای اتاق شما را تیره و خسته کننده کند. استفاده از رنگ های مکمل قهوه ای راه حل خوبی برای زیباسازی اتاق نشیمن است. این روزها کوسن ها با تنوع بالا و طرح های مختلف جزیی جدایی ناپذیر از مبلمان شده اند. کوسن هایی با رنگ های مکمل قهوه ای مانند سبز، آبی، کرم، زرد انتخاب های مناسبی برای زیباتر کردن مبلمان قهوه ای هستند.
 

مبل قهوه ای روشن


 

مبلمان قهوه ای را با چه رنگ پرده ای ست کنیم؟

 

استفاده از مبلمان قهوه ای در فضاهای کوچک باعث کوچک تر بنظر رسیدن فضا و ایجاد احساس خفگی در اتاق نشیمن می‌شود. در نتیجه استفاده از پرده های روشن برای این فضاها به شدت پیشنهاد می‌شود. در صورتی که اتاق نشیمن شما از متراژ بالایی برخوردار است استفاده از رنگ های تیره هیچ ممانعتی ندارد. 

 

شنبه 14 آبان 1401 - 11:15:25
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp