راهنمایی برای انتخاب مبل کلاسیک برای منزل شما

انتخاب مبل کلاسیک



مبل کلاسیک چیست؟


مبل کلاسیک به نوعی از مبلمان گفته می‌شود که طراحی و ساخت آن بر اساس اصول و مدل‌های قدیمی و سنتی صورت گرفته است. این نوع مبلمان اغلب با جنس‌های گران‌قیمت و باکیفیتی همچون چرم ، مخمل و پارچه‌های بافته شده به صورت دستی ساخته می‌شود. طرح‌های کلاسیک معمولاً شامل طرح‌های محلی، آرمانی، باروک، رنسانس، ویکتوریایی و ... هستند. این نوع مبلمان به دلیل طراحی خاص مجزا از انواع مبل راحتی جدید است و  برای افرادی که به دنبال یک دکوراسیون با ارزش و استایل قدیمی هستند، گزینه مناسبی است.


 

انتخاب مبل کلاسیک بر اساس چه فاکتورهایی باید صورت پذیرد؟


اگر قصد خرید مبل کلاسیک را دارید، انتخاب مبل کلاسیک باید با توجه به چند فاکتور انجام شود که به طور خلاصه در زیر توضیح داده شده‌اند:


1. استایل دکوراسیون


باید با توجه به استایل دکوراسیون خانه یا محل کار خود، مبل کلاسیک مناسب را انتخاب کنید. مبل کلاسیک برای دکوراسیون‌های قدیمی و سنتی بسیار مناسب است. این نوع مبلمان با طرح‌های محلی، باروک، آرمانی، رنسانس و ویکتوریایی، برای دکوراسیون‌های این سبک بسیار مناسب هستند. همچنین می‌توان از آنها در دکوراسیون‌های شیک و لوکس نیز استفاده کرد. با توجه به این که مبل کلاسیک اغلب از جنس‌های گران‌قیمتی همچون چرم و مخمل ساخته می‌شود، برای دکوراسیون‌های با ارزش و استایل بسیار مناسب هستند. همچنین می‌توان از آنها در دکوراسیون‌های کلاسیک-مدرن و حتی مینیمالیستی نیز استفاده کرد تا باعث افزایش دوام و ارزش دکوراسیون شود.

:همچنین بخوانید
 راهنمای انتخاب مبل مناسب + 20 نکته کاربردی

 

راهنمای انتخاب مبل کلاسیک


2. جزئیات و ظرافت کاری ها 
 

زیبایی مبل های کلاسیک در توجه آنها به جزییات و ظرافت کاری ها مشخص می‌شود. منبت کاری ها و حک‌کاری‌های چوبی، و نقش‌های تزئینی روی پارچه و چوب، آویزه‌ها دسته ها و جزییات فلزی از جمله مواردی هستند که در زیبایی و جلوه مبل های کلاسیک بسیار تاثیر گذار هستند.


3. ابعاد مبل
 

باید ابعاد مبل کلاسیک را با توجه به فضای موجود در محل قرارگیری مبلمان و تعداد افرادی که می‌خواهند روی آن نشینند، انتخاب کنید. ابعاد مبل کلاسیک ممکن است بسته به نوع مبلمان و طراحی آن متفاوت باشد. به طور کلی، مبلمان کلاسیک به دلیل طراحی‌های پیچیده و چندرنگ با جزئیات ظریف و زیبا، اغلب از ابعاد بزرگ و حجیم برخوردار است. به هر حال، برای خرید مبلمان کلاسیک بهتر است ابه فروشنده یا تولید کننده محصول مراجعه کنید و ابعاد دقیق محصول را بررسی کنید.


4. رنگ مبلمان
 

باید با توجه به رنگ دیوارها، فرش و سایر عناصر دکوراسیون، رنگ مبلمان را انتخاب کنید. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، مشکی، خاکستری و طلایی در طراحی مبل کلاسیک بسیار پرکاربرد هستند. باید توجه داشت که رنگ‌های انتخابی با سلیقه و استایل دکوراسیون مطابقت داشته باشند.
 


5. کیفیت مبلمان


باید به کیفیت ساخت مبل کلاسیک توجه کرده و از برندهای معتبر و با سابقه در زمینه ساخت مبل کلاسیک استفاده کنید. هنگام خرید از جنس چوب، کیفیت اسفنج و استحکام مبلمان اطمینان حاصل کنید. همچنین خرید از فروشگاه ها معتبر و دریافت ضمانت نامه تضمینی برای کیفیت بالاتر مبلمان است.  تمامی محصولات فروشگاه دکوپاژ نیز همراه با ضمانت نامه کتبی برای شما ارسال خواهند شد.


6. قیمت مبلمان کلاسیک


باید با توجه به بودجه خود، قیمت مبل کلاسیک را انتخاب کنید. بهتر است از قیمت خرید مبل کلاسیک پیش از خرید از فروشگاه‌های مختلف مطلع شوید و قیمت را با یکدیگر مقایسه کنید. قیمت مبل کلاسیک با توجه به متریال مورد استفاده هنگام ساخت رنج متفاوتی را در بر می‌گیرد.


7. طراحی و شکل مبلمان


در طراحی مبل کلاسیک، طرح و الگوی پارچه بسیار مهم هستند. طرح‌هایی مانند طرح‌های گلدوزی، طرح‌های محلی، طرح‌های کلاسیک و طرح‌های چینی بسیار شیک و زیبا هستند. برخی افراد به دنبال طراحی خاص و منحصر به فرد مبل کلاسیک هستند. در این صورت، بهتر است با طراحان و سازندگان مبلمان صحبت کنید و یک قطعه مبل کلاسیک منحصر به فرد برای خود سفارش دهید.
 

8. راحتی و ارگونومی مبلمان 


باید مبل کلاسیکی را انتخاب کنید که راحتی نشستن روی آن را فراهم کند و از نظر ارگونومی مناسب باشد. برای مثال، می‌توانید به فضای نشستن روی مبل، اندازه پشتی مبل و طراحی صندلی توجه کنید.
 

مبلمان کلاسیک راهنمای خرید



9. نگهداری و تعمیرات مبلمان 


باید به نگهداری و تعمیرات مبل کلاسیک توجه کنید و از نحوه نگهداری و تعمیرات آن اطلاعات کافی داشته باشید. برای مثال، باید با نحوه شستشوی مبلمان آشنا شوید تا بتوانید آن را به درستی نگهداری کنید.


10. جنس مبلمان


در طراحی مبل کلاسیک، از موادی مانند چوب، چرم، مخمل، پارچه‌های بافته شده به صورت دستی و مواد دیگری که با قدمت و سنت به همراه هستند، استفاده می‌شود.باید با توجه به سلیقه و نیاز به کاربردی بودن، جنس مبلمان را انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید از چرم، مخمل و پارچه‌های بافته شده به صورت دستی استفاده کنید.


 

با توجه به مواردی که برای انتخاب مبل کلاسیک مطرح کردم، بهتر است قبل از خرید، تحقیقات لازم را درباره مبلمان انجام داده و با توجه به نیازها و سلیقه شخصی خود، بهترین مبل کلاسیک را برای خود انتخاب کنیداین ویژگی‌ها باعث می‌شوند مبلمان کلاسیک به عنوان یک انتخاب دلپذیر برای افرادی با سلیقه‌های سنتی و معماری قدیمی شناخته شود. همچنین، مبلمان کلاسیک معمولاً دارای کیفیت بالا و طول عمر طولانی است، به همین دلیل نیز برای افرادی که به دنبال یک مبلمان با کیفیت و دوام هستند، جذاب است.
 

انتخاب مبل کلاسیک جدید



 

برای انتخاب بهتر، مزایا و معایب مبلمان کلاسیک را بشناسید


مبلمان کلاسیک به دلیل طراحی‌های پیچیده و چندرنگ با جزئیات ظریف و زیبا، اغلب از ابعاد بزرگ و حجیم برخوردار است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب مبلمان کلاسیک می‌پردازیم:
 

مزایا مبل کلاسیک


- زیبایی و شکوه: مبلمان کلاسیک به دلیل طراحی‌های پیچیده و زیبا، جذابیت و شیکی بیشتری نسبت به دیگر نوع‌های مبلمان دارد و به طور کلی به دکوراسیون منزل شما جلوه‌ای لوکس و جذاب می‌بخشد.
- کیفیت بالا: مبلمان کلاسیک از جنس‌های با کیفیت و باطراحی‌های متفاوت ساخته می‌شود که باعث می‌شود کیفیت و ماندگاری آن بالا باشد. بیشترین توجه به جزئیات و استفاده از جنس‌های با کیفیت، باعث می‌شود که مبلمان کلاسیک بیشترین ماندگاری را داشته باشد.
- ارزش ثابت: به دلیل طراحی‌های پایدار و کیفیت بالا، قیمت مبلمان کلاسیک به طور کلی ثابت است و به مرور زمان ارزش آن کاهش نمی‌یابد، بلکه به دلیل ویژگی‌های زیبا و کیفیت بالا، ممکن است به ارزش بیشتری دست یابد.

 

معایب مبل کلاسیک
 

- هزینه: مبلمان کلاسیک به دلیل استفاده از جنس‌های با کیفیت و طراحی‌های پیچیده و زیبا، اغلب از قیمت بالایی برخوردار است که ممکن است برای برخی افراد غیرقابل پرداخت باشد.
- فضای بزرگ مورد نیاز: برای قرار دادن مبلمان کلاسیک به دلیل ابعاد بزرگ آن، فضای بزرگی مورد نیاز است و در محیط‌های کوچک ممکن است به نظم و ترتیب داخلی خانه آسیب برساند.
- سنتی بودن: برای برخی افراد، مبلمان کلاسیک به دلیل طراحی‌های سنتی، ممکن است نوید زمانه و مدرنیته را نداشتهمچنین، در مورد معایب دیگری که ممکن است برای مبلمان کلاسیک وجود داشته باشد، می‌توان به سختی در تمیزکاری و نگهداری آن اشاره کرد؛ به دلیل طراحی‌های پیچیده و زیبا، تمیز کردن و نگهداری مبلمان کلاسیک ممکن است کمی سخت باشد. همچنین، برخی افراد ممکن است طرز استفاده از مبلمان کلاسیک را نسبت به طرز استفاده از مبل راحتی مدرن، ناخوشایند بدانند و از خرید آن صرف نظر کنند.

سه شنبه 09 خرداد 1402 - 16:00:21
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp