نکات طلایی برای انتخاب مبل مناسب


اصول انتخاب مبل مناسب

هنگامی که تصمیم به خرید مبلمان می‌گیرید، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. با در نظر گرفتن این موضوع، مهم است به یاد داشته باشید که انتخاب مبل مناسب یک تصمیم مهم است و باید با درک کامل محصول و نیازهای خانه شما گرفته شود. برای انتخاب مبل مناسب نکات زیادی را باید مد نظر قرار دهید و به خاطر داشته باشید که باید تا حد امکان این کار را با اطلاعات کافی انجام دهید تا از خرید خود پشیمان نشوید

انتخاب مبل مناسب بر اساس ابعاد

اولین توصیه ما به شما این است که مبلی را انتخاب کنید که ابعاد آن با فضای مورد نظر شما همخوانی داشته باشد. به دلیل کوچکتر بودن فضای نمایشگاه از خود مبل‌ها، مبل‌های فروشگاه کوچک‌تر از آنچه هستند به نظر می‌رسند. اگر با دقت خرید نکنید، ممکن است مبلمانی را خریداری کنید که مناسب خانه شما نباشد.

به طور مثال در اتاق‌های نشیمن و راهروهای کوچک، نمی‌توانید از یک مبل بزرگ استفاده کنید و یک خرید مبل راحتی  اسپرت گزینه بهتری است مخصوصا اگر فضای محدودی در خانه خود دارید. به نظر می‌رسد بهترین گزینه برای فضاهای کوچک مبل راحتی است.

داشتن یک مبل بزرگ با تاج‌های بلند و طرح‌های منبت کاری شده که ما آن‌ها را با نام مبل سلطنتی می‌شناسیم، مطمئنا فضای یک آپارتمان کوچک را خفه می‌کند. به همین دلیل توجه داشته باشید که مبل خریداری شده برای چه اتاقی از خانه در نظر گرفته شده است، اعم از سالن پذیرایی یا نشیمن و یا حتی اتاق مطالعه و اتاق خواب.

مبل های استیل (سلطنتی) معمولاً برای ایجاد فضایی دلپذیر و دکوراسیون زیبا استفاده می‌شود. بسیاری از خانواده‌های ثروتمند مبل‌های استیل یا «مبل‌های سلطنتی» را ترجیح می‌دهند، زیرا سنت‌های فرهنگی عمیق‌شان و تمایل به مجلل بنظر رسیدن آن ها را تبدیل به علاقه مندان به مبل های سلطنتی کرده است.

از ویژگی های چشم نواز مبلمان سلطنتی، منبت کاری است که در آن از طرح های سنتی ایرانی مانند نقش‌های شیک، گل های ظریف و نقوش و طرح‌های پیچیده استفاده شده است تا ظاهری خیره کننده ایجاد کند.
 

اصول انتخاب مبلمان مناسب


 

اشتباهات رایج هنگام انتخاب مبل

در حین انتخاب مبل برای اتاق نشیمن ممکن است اشتباهات رایجی مرتکب شوید، در ادامه به بررسی تعدادی از این اشتباهات می‌پردازیم.

  • اگر قصد شما از خرید مبل بیشتر جنبه دکوری و تزئینی دارد، آن را در مکانی قرار دهید که زمان کمی را در آن می‌گذارنید. میزان راحتی که از مبلمان‌تان انتظار دارید ممکن است به اندازه ظاهر آن مهم نباشد. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید روبروی تلویزیون بر روی مبل لم بدهید و استراحت کنید، مبلمانی را می‌خواهید که در آن غوطه‌ور شوید و زمان خود را با آرامش در آن سپری کنید. طول یک مبل و همچنین اینکه آیا فضای کافی برای یک فرد قد بلند برای دراز کشیدن و استراحت کردن وجود دارد یا نه، برای افراد قدبلند فاکتور بسیار مهمی است.

  • قبل از انتخاب مبل مناسب تان، در نظر بگیرید که چه مدت به مبل خود نیاز دارید. اگر پیش‌بینی می‌کنید که در پنج سال آینده علاقه‌مند به تجربه یک سبک جدید هستید، مبلی را انتخاب کنید که مد روز و مدرن باشد. از سوی دیگر، اگر فکر می‌کنید که این سرمایه‌گذاری طولانی مدت خواهد بود، باید مبلی را انتخاب کنید که همیشه مد و زیبا باشد و هیچ وقت قدیمی به نظر نرسد.


 
اصول درست انتخاب مبل مناسب




 

چگونه کیفیت مبل را بررسی کنیم

برای تعیین کیفیت مبل ابتدا باید ظاهر مبل را بررسی کنید. در سپس در نظر داشته باشید کیفیت چیزی فراتر از ظاهر است، به همین دلیل است که دو مبل با ظاهر یکسان می توانند قیمت‌های بسیار متفاوتی داشته باشند.

متریال مورد استفاده در ساخت مبل تاثیر بسزایی در کیفیت و در نتیجه قیمت مبلمان شما دارد. 

ساختار مبل تاثیر بسزایی در دوام آن دارد و یک مبل باکیفیت همیشه پایه‌های محکمی دارد.
خرید از تولیدی ها و فروشگاه های بدون واسطه نیز در کاهش هزینه‌های شما تاثیر گذار است.




 

ویژگی های مبل مناسب






هنگام خرید قاب مبل به نکات زیر توجه کنید:

مبل ساخته شده از چوب سخت یک ساختار ایده آل است. فرآیند خشک کردن در کوره تمام رطوبت را از چوب می‌گیرد و به آن اجازه می‌دهد شکل و ثبات خود را در طول زمان حفظ کند. همانطور که قاب‌های چوبی سبز و جدید خشک می‌شوند، ممکن است منقبض شوند یا ترک بخورند. با گذشت زمان، چوب خیس به راحتی خم می شود و می‌شکند و به راحتی ترک می خورد.

ساخت و ساز به اندازه متریال مهم است. لایه های تخته سه لا اضافی می تواند به تقویت قاب مبلمان کمک کند. اگر مجبور به خرید مبل با ساختار تخته سه لا هستید، مطمئن شوید که دارای 11 تا 13 لایه تخته سه لا باشد
. تکیه گاه صندلی یکی دیگر از عوامل مهم در قضاوت در مورد کیفیت مبل است. یک ساختار مستحکم به عنوان پایه ای برای پشتیبانی بهینه صندلی و بالشتک عمل می‌کند. همیشه قبل از خرید مبل تکیه گاه آن را تست کنید. نباید آویزان شود و باید پشتیبان و صندلی کافی را فراهم کند. سه گزینه متداول پشتیبانی از صندلی وجود دارد:


 

  1. سیستم فنری هشت طرفه دستی یکی از بهترین انواع سیستم های پشتیبانی است. سازنده هر فنر را با یک ریسمان محکم محکم می کند. رشته از جلو به عقب، از پهلو به پهلو و به صورت مورب در هر دو جهت امتداد می یابد و هر فنر را به طور ایمن گره می‌زند.
  2. گزینه دیگر ایجاد فنر سینوسی است. فنرهای سینوسی به شکل S هستند و از پشتی صندلی به جلو می روند. این فنرها توسط سیم های اضافی که از این طرف به سمت دیگر می روند در جای خود ثابت می شوند. این همچنین یک صندلی محکم و شاید گزینه مطلوبی در نوع قاب کوچکتر ایجاد می کند زیرا فضای کمتری را اشغال می کند.
  3. گزینه سوم سیستم تعلیق تار عنکبوت است که دارای نوارهایی در سرتاسر صندلی و پشت است. سپس اینها به قاب وصل می شوند تا سکویی برای کوسن ها ایجاد کنند. در صورت استفاده به تنهایی، پود که می تواند از الیاف طبیعی یا مصنوعی ساخته شود، پشتیبانی بسیار قوی ایجاد نمی کند. در کاناپه‌های باکیفیت‌تر، با یک کشنده ترکیب می‌شود تا بافته را محکم به قاب متصل کند. تارهای الیافی کم هزینه ترین مواد پشتیبان صندلی هستند.
جمعه 06 آبان 1401 - 18:48:30
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp