اصول آسان، سریع و فوق العاده برای چیدمان مبل ال

انتخاب مبل ال و نکات مهم

انتخاب مبل ال می‌تواند یک تصمیم عالی برای دکوراسیون اتاق نشیمن باشد، مبل های ال علاوه بر راحت بودن با داشتن ظاهری مجلل انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان نیز هستند. مبل ال از پرطرفدارترین مبل های راحتی محسوب می‌شود. این مبل مشابه حرف انگلیسی ال است و دلیل نامگذاری آن نیز شباهتش به حرف ال انگیسی بوده است. زاویه نود درجه طراحی شده در این مبلمان آن را گزینه مناسبی برای چیدمان مبل ال در گوشه ها و کنج خانه ها کرده است.

در صورتی که برای انتخاب مبلمان، مبل ال انتخاب شما برای منزلتان باشد، سوال بعدی که ذهن شما را مشغول می‌کند، نحوه چیدمان مبل ال در منزلتان است.
مبل راحتی جدید ال انتخاب مناسبی برای فضاهای با متراژ پایین است که تنها یک دست مبلمان در آن می‌توان جا داد. همچنین در فضاهای بزرگتر ممکن است از مبل ال در کنار مبلمان استیل استفاده شد و تلفیقی زیبا از راحتی و تجمل را در فضای خانه القا کند.

 

چیدمان مبل ال


چیدمان مبل ال شکل بستگی به اندازه و فضای اتاق شما دارد. اما در کل برای داشتن یک چیدمان زیبا، باید به چند نکته توجه داشته باشید:
 

1. فضای کافی برای جاگذاری مبل ال شکل باید در اختیار داشته باشید. برای مثال، اگر اتاق شما کوچک است، ممکن است نتوانید مبل ال شکل را به راحتی جا دهید.

 

2. باید فاصله‌های کافی بین مبل ال شکل و دیگر وسایل مانند میز و صندلی‌ها را رعایت کنید تا فضای راحتی در اتاق شما حفظ شود.

 

3. مبل ال شکل معمولاً در مرکز اتاق قرار می‌گیرد و دیگر مبلمان و تزئینات دور آن قرار می‌گیرند.

 

4. بسته به اندازه مبل ال شکل، ممکن است نیاز به یک میز کناری برای قرار دادن لوازم شخصی مانند گلدان، کتاب و پارچه‌های تزئینی باشد.

 

5. بهتر است مبل ال شکل را با یک فرش مناسب هماهنگ کنید تا تناسب و هماهنگی بین مبل و فرش حفظ شود.

 

6. در نهایت، باید به تناسب اندازه و شکل مبل ال شکل با فضای اتاق توجه کنید تا یک چیدمان زیبا و عالی ایجاد کنید.

 

چیدمان مبل ال در کنار مبلمان استیل (سلطنتی)


 

در صورتی که فضای کافی در منزل خود دارید و تمایل به خرید دو دست مبل برای اتاق نشیمن خود دارید مبل ال و مبل سلطنتی جفت های بسیار خوبی محسوب می‌شوند. مبلمان استیل با داشتن ظاهری رسمی و مجلل بیشتر برای پذیرایی و مهمان داری استفاده می‌شوند.

مبل های ال شکل یا همان مبلمان راحتی مدرن با به کار بردن پارچه بیشتر و تمرکز بر راحتی فرد، در بسیاری از منازل استفاده می‌شوند.

توجه: در صورتی که قصد استفاده ار مبلمان ال را در کنار یک دست دیگر مبلمان دارید، رنگ و جنس پارچه مبلمانتان را به نحوی انتخاب کنید که هارمونی و هماهنگی بین دو دست مبلمانتان رعایت شده باشد.
 

چیدمان مبل ال و استیل



 

چیدمان مبل ال در کنج خانه‌ها


 

بدون شک یکی از دلایل طراحی مبلمان ال استفاده از کنج خانه ها و زیبا سازی فضای خانه است. مبلمان ال به راحتی در کنج اتاق نشیمن جای می‌گیرد و زیبایی دو چندانی را به منزل شما می‌بخشد. مبل ال شکل با قرار دادن کوسن ها و اکسسوری های متفاوت مبلمان ظاهری بسیار شیک و چشم نواز را ایجاد می‌کند.


مبل ال گرد، نسل جدیدی از مبل های ال شکل


 

مبل ال شکل امروزه با تغییراتی در زاویه آن به اشکال متفاوتی به فروش می‌رسد. با ایجاد انحنا در زاویه نود درجه مبل ال، مبلمان ال گرد با طراحی منحصر به فردش شکل گرفت.  مبل ال گرد بسیار زیبا و لوکس محسوب می‌شود. در ادامه به نحوه چیدمان مبل ال گرد می‌پردازیم.

چیدمان مبل ال گرد و بهترین مکان قرار دادن آن 



مبل ال گرد با داشتن انحنا در محل اتصال دو ضلعش انتخاب خوبی برای ایجاد فضای دوستانه تر و صمیمی تر است. در کل انواع مبل ال با داشتن دو ضلع و نحوه قرار گیری  بر روی آن به گونه ای است که افراد ارتباط چشمی کمتری با هم برقرار می‌کنند. در حالی که مبلمان راحتی با قرار گرفتن مبلمان ها در روبه روی هم امکان ایجاد ارتباط چشمی را افزایش می‌دهد. بعد ازطراحی منازل با معماری منحنی شکل به جای شکستگی ها و زوایای تیز، تغییرات ظاهری نیز در طراحی مبلمان ال شکل ایجاد شد. ایجاد منحنی و حالت نیم دایره در مبلمان ال به جای زاویه نود درجه، این مبلمان را با طراحی جدید منازل سازگار و هماهنگ کرد. مبلمان ال فضای صمیمانه و دوستانه را در منازل ایجاد می‌کند.

 

چیدمان مبل ال در پذیرایی مربعی

مبلمان ال در ابعاد و اضلاع متفاوتی وجود دارد. در برخی از مدل های مبلمان ال یکی از اضلاع بزرگتر از ضلع دیگر است. در صورتی که اتاق نشیمن شما به شکل مربع است بهتر است از مبلمان ال شکل با اضلاع برابر استفاده کنید تا تقارن و هماهنگی در منزل شما حفظ شود. همچنین مبل ال با قرار دادن نفرات بیشتر و نداشتن دسته مبلمان انتخاب مناسبی برای این دست فضاها محسوب می‌شود.




 

چیدمان مبل ال در پذیرایی مستطیل


 

اگر یک اتاق نشیمن با فضای مستطیل شکل دارید در واقع طول آن بیشتر از عرض آن است و باریک به نظر می‌رسد، انتخاب مبل ال برای این گونه فضاها پیشنهاد بسیار خوبی محسوب می‌شود. مبلمان ال علاوه بر استفاده بهینه از فضا باعث می‌شود تعداد نفرات بیشتری قابلیت استفاده از مبلمان را داشته باشند. استفاده از مبل ال برای جداسازی و مرز بندی اتاق های نشیمنی که قسمت ناهار خوری و پذیرایی آن ها یکی است، انتخاب بسیار مناسبی است. از یک مبل ال شکل استفاده کنید تا فضای نشیمن را از ناهار خوری متمایز کنید و حس صمیمی تری را در فضای بزرگتری ایجاد کنید.

در حالی که ممکن است احساس کنید یک اتاق نشیمن کوچک به این معنی است که نمی توانید یک مبلمان را در مقیاس بزرگتر انتخاب کنید، اکنون تعداد زیادی مبل گوشه ال وجود دارد که به طور خاص برای فضاهای کوچک طراحی شده اند. قاب‌های جمع‌وجور با دسته‌های باریک‌تر را انتخاب کنید که احساس جادار بودن را ایجاد می‌کنند. این مدل از مبلمان ها برای ایجاد حداکثر صندلی در کوچک‌ترین جای ممکن طراحی شده‌اند.
 

نحوه چیدمان مبل ال


 

چیدمان مبل ال جلوی تلویزیون


 

انتخاب مبل ال به عنوان یک مبل راحتی برای مشاهده تلویزیون انتخاب بسیار عالی محسوب می‌شود. مبل ال یکی از انواع مبل های راحتی است. بسیاری از ما بعد از سپری کردن یک روز سخت در مقابل تلویزیون می‌نشینیم. مبلمان ال با نداشتن دسته و بدنه سفت انتخاب بسیار عالی برای سپری کردن اوقات فراغت به همراه خانواده است. با قرار دادن تلویزیون در نقطه کانونی و قرار دادن مبل ال در اطراف آن فضایی بسیار زیبا و دلپذیر ایجاد می‌شود.
 

اصول چیمان مبل ال


 

در آخر


بعد از خرید مبلمان چیدمان مبلمان تاثیر زیادی در زیبایی منزل شما دارد. حتی در سالن های مستطیل شکل با استفاده از سلیقه و خلاقیت می‌توان از فضا بیشترین استفاده را کرد. مبلمان ال با تنوع بالایی که دارد انتخاب مناسبی برای همه منازل محسوب می‌شود. از بهترین مبل های ال فروشگاه دکوپاژ دیدن فرمایید. در این مجموعه انواع مبلمان جدید و مدرن را اعم از مبل ال چرم تا مبلمان ال شکل گرد موجود می‌باشد.

پنج شنبه 19 آبان 1401 - 16:16:57
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp