مزایا و معایب مبلمان استیل، قبل از خرید حتما بخوانید


مزایا مبلمان استیل یا سلطنتی




مزایا و معایب مبل استیل


برای خرید یک دست مبلمان استیل شیک و مناسب، که هم فضای خانه را دلپذیرتر کند و هم کارایی مناسبی داشته باشد، لازم است ساعتها زمان بگذاریم. از گالری های مختلفی دیدن کنیم و نهایتا با توجه به نیاز، سلیقه و هزینه ای که قادر به پرداخت هستیم، خرید خود را انجام دهیم. اما شاید بهتر باشد پیش از خرید یک ست مبلمان کلاسیک شیک و با کیفیت، کمی درباره ی مزایا و معایب این نوع از مبلمان بدانیم. از آنجایی که مبلمان استیل، همیشه طرفداران بسیار زیادی دارد، طراحان و سازندگان این سبک کلاسیک، هرساله تنوع زیادی به مدل های بازار می دهند که طیف مشتریان را وسیع تر می کند. اما درصورتیکه قصد خرید این سبک از مبلمان را دارید، لازم است معایب و مزایای مبل استیل را بدانید.

 

مزیت های مبل استیل


 

مزایا مبلمان استیل

اگر دقت کرده باشید، اکثر زوج های جوان و کسانی که خانه ای لوکس و بزرگ دارند، حتما از یک دست مبل استیل برای لوکس و شیک کردن فضای پذیرایی شان استفاده می‌کنند. پس شاید اولین و قابل توجه ترین ویژگی این مبل، لاکچری بودن آن است. مبلمان استیل، در واقع برخلاف اسمش که ما را یاد مبلمان فلزی و سختی می‌اندازد، از کلمه‌ی استایل می‌آید و اولین بار در خانه‌های اشراف اروپا استفاده شده است. این نوع مبلمان، از چوب و پارچه‌ی بسیار ساخته شده و برخلاف مبلمان راحتی، فوم ظریف‌تر و کمتری دارد.

اگر منزل یا محل کار شما فضای بسیار بزرگی دارد، بهتر است در کنار مبلمان راحتی، یک ست جذاب از مبلمان استیل خریداری نمایید تا هم فضای اضافه را پر کنید و هم به چشم میهمانان عزیزتان، ثروتمند و لاکچری به نظر بیایید. البته باید درنظر داشته باشید که برای داشتن این سبک از مبلمان باید هزینه ی نسبتا بالایی بپردازید. مبل استیل و کلاسیک معمولا از جنس چوب راش ، چوب گردو ، چوب سفید و انواع  چوب مرغوب ساخته می‌شود تا علاوه بر دوام بیشتر، جذابیت دوچندانی داشته باشد. علاوه بر این، پارچه‌ی مبل کلاسیک، از جنس ساتن یا ابریشم بسیار مرغوب است که زیبایی و چشم نوازی خاصی دارد. بنابراین از دیگر مزایا مبل استیل، کارایی و ماندگاری بسیار بالای آن است. شما می‌توانید با خیال راحت از این مبلمان سال‌های سال استفاده کنید و هیچ نیازی به تعمیر یا تعویض آن نداشته باشید.


 

مبلمان استیل، انتخاب مناسب منازل بزرگ


البته باید درنظر داشته باشید که مبل‌های کلاسیک یا استیل، به فضای یکدست و مناسبی نیاز دارد تا زیبایی آن به چشم مخاطب بیاید. بنابراین اگر قصد خرید مبل استیل را دارید، توجه کنید که باید جنس و سبک پرده ها، فرش و تزئینات پذیرایی خود را کاملا به سبک کلاسیک و با طرح و رنگی مناسب با مبلمان‌تان خریداری نمایید. در غیر اینصورت نه تنها استفاده از مبل استیل جذابیتی به محل مورد نظر نمی‌دهد، بلکه به شدت باعث شلوغ شدن و درهم برهم به نظر رسیدن فضای شما خواهد شد.

پس تا اینجا متوجه شدیم که از جمله مزایا مبلمان استیل این است که برای خانه‌ها و محل کارهایی که بزرگ و جادار هستند به شدت مناسب است. اما می‌توان گفت یکی از معایب مبلمان استیل هزینه ای است که برای این مبلمان می‌پردازید که با توجه به ماندگاری و نوع متریال مصرفی آن، متوسط و رو به بالاست.

لازم است به این نکته هم اشاره کنیم که انواع مبل استیل به کلاسیک و نیمه کلاسیک تقسیم می شود. در مدل کلاسیک، شما شاهد منبت کاری های بسیار ظریف و جذاب روی چوب مبلمان هستید که این، باعث می شود مبلمان استیل، علاوه بر کاربردی بودن، جنبه‌ی تزئینی و تماشایی به خانه یا محل کار شما ببخشد.
 

معایب مبلمان استیل چیست؟


لازم است کمی با خودمان روراست باشیم تا بتوانیم مبلمان مناسبی را انتخاب کنیم. اولین چیزی که قبل از خرید مبل استیل باید به آن دقت کنید، فضای خانه‌ی شماست. امروزه اغلب زوج های جوان، زندگی مشترک را در آپارتمان‌ها یا خانه‌های نقلی شروع می‌کنند. فضای کوچک آپارتمان این اجازه را به شما نمی‌دهد که از مبلمان بزرگ و جاگیری مثل مبل استیل استفاده کنید. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب مبلمان، ابعاد سالن پذیرایی خود را بررسی کنید. مبلمان استیل معمولا پشتی بلند و گاها همراه با تاجی دارند که اگر در فضاهای کوچک و با سقف های کوتاه استفاده شوند، باعث دلگیر شدن و تاریکی بیش از حد می‌شوند.

از طرف دیگر، استفاده از مبل استیل برای نشستن طولانی مدت و روزانه، اصلا پیشنهاد نمی شود. مبل های کلاسیک معمولا برای دورهمی های رسمی و استفاده ی کوتاه مدت مهمانان خریداری می شود. پس انتظار نداشته باشید با خرید یک دست مبل استیل، از کاناپه بی نیاز شوید. زمانیکه فضای خانه ی شما کوچک باشد، عاقلانه تر این است که از مبلمان راحتی استفاده کنید که علاوه بر دورهمی ها، به شما کارایی روزانه را بدهد.


مبلمان نیمه استیل، یک انتخاب برای فضاهای کوچک


با اینحال اگر اصرار دارید حتما از این سبک مبلمان خریداری کنید، به شما مبلمان نیمه استیل را پیشنهاد می کنیم که تاج کوتاه تری دارد و روی چوب آن خبری از منبت کاری های گرانقیمت نیست.

یکی دیگر از معایب مبلمان استیل، هزینه‌ی بسیار بالای آن است که باعث شده تنها قشر خاصی از مردم آن را خریداری نمایند. با توجه به میزان چوب بکار رفته و البته نقوش هنری روی بدنه‌ی آن، مبلغی که می‌پردازید بی ربط نخواهد بود اما هرکسی توان پرداخت آن را نخواهد داشت.

شاید بتوان گفت از دیدگاه زیبایی شناسی، این نوع مبلمان به هرسبک از طراحی منزلی هماهنگ نمی‌شود. اگر منزل شما فضای مدرنی دارد، ممکن است استفاده از مبلمان استیل، تضاد غیرقابل هضمی در آن بوجود بیاورد که زیاد چشم نواز نیست.

پس بهتر است پیش از خرید مبلمان استیل، سری به گالری اینترنتی دکوپاژ بزنید و علاوه بر تماشای جدیدترین مدل مبلمان، کمی بیشتر روی ست کردن آن با دیگر وسایل منزل‌تان، فکر کنید. شما می‌توانید قیمت انواع مبلمان استیل و نیمه استیل را از کارشناسان دکوپاژ سوال کنید و علاوه بر این، از راهنمایی و مشورت رایگان آنها بهرمند شوید. اطمینان داشته باشید که بررسی همه جانبه ی فضای خانه و محل کار، شما را در انتخاب بهترین مبلمان کلاسیک، کمک خواهد کرد.

یک شنبه 29 آبان 1401 - 12:01:00
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp