ایده های کاربردی برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان

تنها نقطه ی امن و شخصی برای یک نوجوان، اتاق شخصی او محسوب می شود. اگر شما هم به دنبال بهترین ایده ها برای دکوراسیون اتاق خواب نوجوان خود هستید، لازم است به طور کامل، نیازها و شخصیت منحصر به فرد او را بشناسید. روانشناسان حوزه ی کودک و نوجوان، به شدت تاکید می کنند که به هیچ عنوان استقلال فرزندتان را خدشه دار نکنید. زیرا آنها برای مواجهه با جهان سخت و خشک بزرگسالی، لازم دارند از کودکی روی پای خود بایستند و تصمیم های شخصی بگیرند. شاید برای بزرگسالان درک این جریان دشوار باشد، اما نوجوانان به شدت نیازمند یک فضای شخصی هستند. آنها به اتاق خواب خود مانند قلمرو حکمرانی خودشان نگاه می کنند. جایی که در آن می توانند آزادانه، علایق و سلایق خود را مطرح کنند و به اجرا دربیاورند. امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی، کودکان و نوجوانان، با جدیدترین مدهای دنیا و ترندترین ایده ها آشنا هستند. گاهی ممکن است شما اصلا این مدها را درک نکنید اما لازم است با خودتان مبارزه کنید تا سلایق و ایده های نسل خود را به نسل جدید قالب نکنید. اجازه بدهید دکوراسیون اتاق خواب برای هر سن مخصوصا نوجوانان، فضایی برای ارائه ی خودش باشد، فارغ از قضاوت ها و باید و نبایدهای دنیای بزرگسالان.

 

دکوراسیون اتاق خواب نوجوانان



خلاقیت را فراموش نکنید!


اگر شما هم به عنوان والدین یک نوجوان، به اهمیت اتاق خواب او پی بردید، می توانید تنها به کمک او بشتابید و او را در انتخاب آنچه به آن نیاز دارد، یاری دهید. کافی است ایده هایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان به او پیشنهاد دهید. خواهید دید که فرزند شما چطور با خلاقیت و سلیقه ی عجیب و جذابش، آن ایده ها را پرورش می دهد و به بهترین شیوه از آن استقبال می کند. مواردی که می توانید به فرزند دلبندتان پیشنهاد کنید شامل این لیست می شود:

تخت خواب

میزتحریر کاربردی

شلف های دیواری

کتابخانه و قفسه ها

کاغذ دیواری های رنگی و پوستری

پوسترها و قاب عکس های محبوب نوجوان

استیکرهای بامزه

صندلی راک، مبل راحتی یا تاب آویز

لوسترهای نمدی، کاغذی، دست ساز

نظم دهنده ها ( کشوهای زیر تخت یا باکس ها)

پاف کنار تخت

فضایی برای خلاقیت ( تخته سیاه )

بعد از تهیه ی این لیست، ابتدا همراه با نوجوان خود، تمام گزینه ها را بررسی کنید. برخی از اقلام ممکن است برای اتاق های بزرگتر و برخی دیگر برای فضاهای کوچک مناسب باشد. بجز این، سلیقه و نیاز فرزند شما هم مطرح می شود و او می تواند تنها بعضی ازین موارد را تیک زده و به بررسی و انتخاب مدل مورد نظرش بپردازد. حتی برای ست راحت تر و صرفه جویی در هزینه ها شما می‌توانید از مدل های متنوع سرویس خواب نوجوان نیز استفاده کنید.  چیزی که ضروری به نظر می رسد، لحاظ کردن تمام نیازهای روزانه ی نوجوان در فرم و دکوراسیون اتاق خواب اوست. همانطور که می دانید، اتاق خواب، تنها جایی برای خواب و استراحت فرزند شما نیست . او در همین اتاق قرار است مطالعه کند. ساعات زیادی را با دوستانش به هم نشینی مشغول شود. با خودش خلوت کند، موزیک گوش دهد. برقصد. بازی کند و حتا اوقات دلگیرش را در آن بگذراند.


 

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان نامرتب


 

اتاق خواب پرهیجان و شلوغ برای نوجوان


 

شاید برای بزرگسالان، اتاقی مطلوب باشد، که دنج و خلوت و فارغ از رنگ های بسیار تند و تیز باشد. اما اگر به دوران شاد و شلوغ نوجوانی برگردید، زمانی که هرروز عاشق یک ستاره می شدید و هرساعت از یک سبک و استایل یا یک رنگ خوشتان می آمد، آنوقت متوجه روحیه ی سرکش، هیجان زده، پرفراز و نشیب و ناآرام نوجوانان خواهید شد.

برخلاف بزرگسالان، نوجوان به محیطی شاد و پرهیجان با انواع رنگ‌ها نیاز دارد تا خودش را مدام تخلیه کند. شاید نوجوان شما به هیچ وجه از یک اتاق مرتب خوشش نیاید. احتمالا ترجیح میدهد راحت و برخلاف روال عادی رفتار کند. بهترین کار این است که اجازه دهید مالک اتاق شخصی اش باشد و خودش به ضرورت نظم در اتاق خواب پی ببرد.

پس، از کاغذ دیواری های رنگی، پوستری، دیوارهای شلوغ پر از قاب عکس، آینه یا نوشته، استقبال کنید. در کنار این‌ها می‌توانید، چند شلف برای نگهداری لباس‌های کثیف، باکس های نگهداری کاغذهای باطله و کشوهای زیر تخت برای او تهیه کنید، تا به موقع از آن استفاده کند.



 

بهترین دکوراسیون سرویس خواب برای نوجوان


حتما شما هم با این مسئله مواجه شده اید که نوجوان مدام در رشد است و مدام مجبور شده اید لباسهای جدید برایش تهیه کنید. همین موضوع را درباره ی سرویس خواب نوجوان درنظر داشته باشید. اگر شما یک تشک یک و نیم نفره برای او تهیه کنید، که از طول بالایی هم برخوردار باشد، دیگر نیازی به تعویض مداوم تشک نخواهید داشت. از طرفی، درصورتیکه اتاق خواب نوجوان شما کوچک است، می توانید از سرویس خواب های چندکاربردی و تاشو استفاده کنید. بسیاری ازین سرویس ها، تخت تاشو، میزتحریر کم جا و کنسول های کم حجمی دارند که برای فضاهای کوچک به شدت کاربردی و جذابند. در انتخاب و خرید سرویس خواب هم بهتر است رنگ و شکل و شمایل آن را به فرزند خود واگذار کنید و شما بر کیفیت متریال و خوش ساخت بودن آن نظارت کنید.

در کنار یک تخت خواب نوجوان، یک مبل راحتی ارزان یا تاب آویز، می تواند محیط را برای مهمانی های دوستانه ی فرزندتان دلپذیرتر کند.
 

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان


 نورپردازی در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان


بسیاری از نوجوانان، علاقه ای به اتاق های بسیار پر نور ندارند. آنها اغلب نورهای رنگی، ریسه ها و تاریک روشنی را در فضای خود ترجیح می دهند. لازم نیست نگران آسیب دیدن چشم آنها باشید، چرا که با استفاده از یک چراغ مطالعه ی مناسب روی میزتحریر، می توانید فضای مطالعه ی آنها را پرنور کنید.

 برای اینکه نوجوان شما خوابی راحت داشته باشد، استفاده از پرده های ضخیم، می تواند بسیار کارساز باشد. پرده های ضخیم، هم از ورود نور زیاد به داخل جلوگیری می کند و هم در زمستان، مانع از ورود سرما از پنجره به اتاق می شود. اگر این پرده به دلخواه نوجوان، یک رنگ شاد و براق باشد، آنوقت نور رنگی بسیار جذابی درطول روز به اتاق خواب نوجوان خواهد تابید و فضای شخصی او را رویایی خواهد کرد.

 

یک شنبه 20 آذر 1401 - 12:54:32
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp