دکوراسیون اتاق خواب مدرن و شیک

دکوراسیون اتاق خواب


دکوراسیون اتاق خواب و انتخاب و چیدمان وسایل منزل، نه تنها از لحاظ بصری و زیبایی شناسی اهمیت دارد، بلکه مستقیما بر روحیه ی افراد تاثیر می گذارد. همانطور که می دانید، یکی از مهم ترین مباحت در این باره، دکوراسیون اتاق خواب و خرید سرویس خواب دو نفره یا تک نفره  است. اهمیت ویژه ی این اتاق زمانی برای شما روشن می شود که بدانید بیش از یک سوم شبانه روز را در اتاق خواب می گذرانید. درواقع مکان استراحت، انرژی گرفتن برای طول روز ، آرایش یا پیرایش و در بسیاری از مواقع مطالعه ی شما ، این نقطه از خانه است. روانشناسان همواره بر تاثیر رنگ ها بر خلق و خو و خواب افراد پرداخته اند. از منظر روانشناسی، استفاده از رنگ های بسیار تند و تیز مانند قرمز یا نارنجی تیره یا مشکی و قهوه ای باعث ایجاد هیجانات بسیار در ذهن می شود. در نتیجه توصیه می شود از این رنگها در اتاق خواب استفاده نکنید. درعوض از رنگ های آرامش بخش مانند آبی روشن، سبز و یاسی در وسایل ، پرده و فرش اتاق خواب و مبل راحتی استفاده کنید تا حس سبک و آرامی به افراد القا شود.


 

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره


 

هارمونی؛ اصل مهم دکوراسیون در هر خانه
 

یکی دیگر از معیارهای زیبایی شناسی در دکوراسیون اتاق خواب، هماهنگ کردن وسایل اتاق با دیگر بخش های خانه است. به طور مثال اگر مبلمان اتاق پذیرایی شما سبک کلاسیک دارد و از پرده های نسبتا پرنقش و نگار و فرش های سنتی استفاده کرده اید، بهتر است در انتخاب وسایل اتاق خوابتان هم این تناسب را رعایت کنید. در این صورت می توانید از تخت خواب های کلاسیک با پرده های مخمل استفاده کنید. یا زمانی که سبک اکثر وسایل خانه ی شما مدرن است، استفاده از سبک های قدیمی و سنتی در اتاق خواب، چندان دلنشین نخواهد بود. بعد از انتخاب سبک مورد نظرتان، باید به تمام بخش های دکوراسیون اتاق دقت کنید. زیبایی وسایل اتاق به تنهایی کفایت نمی کند. لازم است از کاربرد مناسب و البته ماندگاری بالای وسایلتان مطمئن شوید. در انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق خواب، استفاده کننده ی آن اولویت اول را دارد. مسلما دکوراسیون اتاق خواب کودک و نوجوان با دکوراسیون اتاق خواب عروس متفاوت است. هرکدام از اینها معیارهای مشخص و مهمی دارند که باید درنظر بگیرید تا رضایت افراد خانواده فراهم شود. در ادامه به هرکدام ازین موارد می پردازیم.
 


 

دکوراسیون اتاق خواب دو نفره
 

اولین چیزی که در دکوراسیون اتاق خواب دونفره باید درنظر داشت، کم جا بودن یا کوچک بودن ابعاد وسایل است. معمولا یکی از شلوغ ترین بخش های خانه، اتاق خواب دونفره یا اتاق خواب والدین است. چرا که همه چیز در این اتاق جا داده می شود. یک تخت دونفره به تنهایی نیمی از اتاق را پر می کند. پس بهتر است اتاق خواب دونفره، حتما کمد دیواری داشته باشد، چرا که درغیر اینصورت، بخش دیگری از اتاق، با یک کمد عظیم پر خواهد شد و دیگر مکانی برای جابجایی یا استراحت افراد باقی نمی ماند. پس دقت داشته باشید که در انتخاب تخت خواب دونفره و کنسول ها و میزآرایش هم بهتر است از مدل های بسیار بزرگ و جاگیر استفاده نکنید. نکته ی دیگر، جادار بودن کمد دیواری یا کنسول های تخت خواب است. اگر شما جای کافی برای قرار دادن تمام وسایل آرایشی، لباس ها و دیگر وسایل را نداشته باشید، ممکن است روی میزآرایش تان همیشه شلوغ شود. یا با استفاده از چند جالباسی سیار، فضای اتاق را پر از لباس های آویز شده کنید. این شلوغی، دکوراسیون اتاق خواب دونفره را تبدیل به بازار شلوغی می کند و اینهمه شلوغی مانع از آسایش شما خصوصا در زمان استراحت و خواب است. حتما شنیده اید که طبق قوانین فنگ شویی، قرار دادن وسایل اضافه و لباس زیر تخت خواب یا در اطراف آن، از استمرار و حرکت انرژی در اتاق جلوگیری می کند و فضا به شدت سنگین و خسته کننده می شود. موارد دقیق تر در این موضوع را در بخش دکوراسیون اتاق خواب دونفره مطالعه کنید.


 

اصول دکوراسیون اتاق خواب


 

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان


زمانی که بچه ها بزرگتر می شوند، دیگر اشتیاقی به اتاق خواب رنگ رنگی و پر از اسباب بازی که برایشان تدارک دیده بودید، نشان نمی دهند. دکوراسیون اتاق خواب نوجوان کاملا با آنچه چندسال پیش می توانست فرزند شما را خوشحال کند، متفاوت است. اولین نکته دراین باره، استفاده از رنگ های خنثی و گاها هیجان انگیزی است که فرزندتان انتخاب می کند. ممکن است این رنگ ها و شکل هایی که نوجوان شما پسندیده اصلا به مذاق شما خوش نیاید اما لازم است آن را بپذیرید و به استقلال آنها اهمیت بدهید. چیزی که لازم است با فرزندتان درمیان بگذارید، صلاحشان در انتخاب یک رنگ خاص یا مدلی که شما می پسندید یا به دکوراسیون خانه تان می آید نیست. کافی ست درباره ی موارد استفاده ی وسایلش با او گفتگو کنید. به طور مثال نوجوان به شدت به یک میزتحریر مناسب و راحت برای مطالعه نیاز دارد. در کنار آن می توانید یک کتابخانه ی جادار و شکیل را به او پیشنهاد کنید تا به خریدن و خواندن کتاب های بیشتر ترغیب شود. خرید یک کمد عریض و نسبتا بزرگ، به شدت برای خلوت ماندن اتاق نوجوان ضروری است. و اما فرش و پرده ی اتاق می تواند باز هم به سلیقه ی نوجوان و از بین طرح های خاص با تصاویر موردپسند خودشان انتخاب شود. اگر هنوز هم در انتخاب بهترین وسایل برای فرزندتان به نتیجه نرسیده اید، پیشنهاد می کنم قسمت دکوراسیون اتاق خواب نوجوان را بخوانید.

 

دکوراسیون اتاق خواب نوجوان


 

دکوراسیون اتاق خواب کودک


روانشناسان معتقدند که کودک برای احساس استقلال و عدم وابستگی شدید به والدین، باید جدا از آنها بخوابد. بسیاری از والدین تا سن دو سه سالگی، تخت خواب کودک را در کنار خودشان می دهند و گاها پیش می آید که بچه ها به سختی ازین اتاق دل می کنند. انتخاب بهترین دکوراسیون اتاق خواب کودک، می تواند شما را در این امر یاری کند. شاید شما هم دیده باشید که برخی از والدین، اتاق کودک را پر از اسباب بازی و وسایل تزئینی می کنند. درست است که زمان بازی، کودک دوست دارد وسایل زیادی برای انتخاب داشته باشد اما در زمان خواب، همین شلوغی بسیار، مانع از به خواب رفتن کودک می شود. ازین رو در انتخاب تمام وسایل و چیدمان اتاق خواب کودک باید دقت فراوانی به خرج داد. استفاده از رنگ های آرامش بخش و تخت و کمدهایی که لبه های نرم و امنی دارند، به سلامت جسم و روان کودک شما کمک می کند. ما در بخش دکوراسیون اتاق خواب کودک، تمامی موارد ضروری اتاق کودک را برای شما جمع آوری کرده ایم.
 

دکوراسیون اتاق خواب زیبا و مدرن




 

دکوراسیون اتاق خواب پسرانه


هرچند در دنیای امروز، وسایل اتاق خواب اسپورت طرفداران زیادی دارد، اما هنوز هم بسیاری از وسایل اتاق خواب، بسته به جنسیت افراد متفاوت انتخاب می شود. به طور مثال در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، ممکن است از تخت خواب ساده تر یا با طرح های فانتزی ماشین یا بتمن ها استفاده شود. انتخاب رنگ ها هم گاها متفاوت است. در دکوراسیون اتاق خواب پسرانه، از وسایل ساده تر و با رنگ های آبی، سبز و سرمه ای، بیشتر استفاده می شود. انتخاب یک تخت خواب مناسب با توجه به رشد پسران نوجوان، اهمیت ویژه ای دارد. تخت خواب اتاق خواب پسرانه ، بهتر است طول بیشتری داشته باشد تا برای نوجوان راحت تر باشد. بسیاری از افراد تخت خواب یک و نیم نفره خریداری می کنند تا جای غلتیدن و حرکت کردن وجود داشته باشد. انتخاب یک میزتحریر و کمد جادار هم از مواردیست که در نکات مهم دکوراسیون اتاق خواب پسرانه به آن پرداخته ایم.

 

دکوراسیون اتاق خواب زیبا


 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه


در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، نسبتا با رنگ های شادتر و گرمتری مواجه می شویم. یک تخت خواب با ملحفه ی نارنجی، یاسی یا سبز روشن، چیزیست که اغلب دخترها می پسندند. تخت خواب در اتاق خواب دخترانه معمولا ساده یا در مدل های سلطنتی و نقش دار انتخاب می شود. البته تمام این موارد قابل انتخاب است و مدل های اسپورت، ساده، طرح های کارتنی و حتی سلطنتی در بازار وجود دارد. اما در انتخاب تک تک این موارد نمی توان تنها به جنبه ی زیبایی وسایل توجه کرد. بلکه مهمتر از همه کارایی و دوام وسایل است. در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه هم باید به جادار بودن کمدها، میزآرایش نوجوان، تخت خواب جادار و مناسب، و البته میزتحریر و کتابخانه بیشترین اهمیت را داد. اکثر نوجوانان و جوانان زمان زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانند. روی تخت خواب لم می دهند و مطالعه می کنند. تکالیف مدرسه یا دانشگاه را در اتاق و خلوت خود انجام می دهند و گاها زمانی که دوستان شان به دیدنشان می آیند، زمان زیادی را همانجا می مانند. پس برای رعایت کردن تمام مواردی که منجر به راحتی و آسایش آنها می شود، لازم است تمام نکات دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را بدانید.

 

دکوراسیون اتاق خواب جذاب


 

دکوراسیون اتاق خواب عروس


داشتن یک فضای رمانتیک و البته راحت، در چیدمان خانه ی عروس و داماد ها اولویت اول است. دکوراسیون اتاق خواب عروس، چیزی ست که سالها در ذهن شان ماندگار می شود. اولین خاطرات کنار هم بودن افراد، استراحت و گاها صحبت های خصوصی شان در این اتاق اتفاق می افتد. انتخاب یک رنگ مناسب اولین قدم برای اتاق عروس است. اکثر عروس خانم ها تمایل دارند فضای اتاق را با تورها و آباژورهای زیبا تزئین کنند تا محیط رویایی خاصی به وجود بیاورند. تمام این موارد درصورتی می تواند خوب باشد که شلوغی و هیجانش مانع آسایش و خواب راحت افراد نشود.

پس اولین معیار در انتخاب پرده، تخت خواب، میز کنسول و دراورها، کاربرد این وسایل و تاثیرشان در آرامش بیشتر فضای اتاق است. مدل های کلاسیک و سلطنتی درصورتی می تواند در دکوراسیون اتاق خواب عروس استفاده شود که فضای کافی برای آن وجود داشته باشد. استفاده از آباژور و وسایل تزئینی هم صرفا زمانی جذابیت دارد که اتاق را بیش از اندازه شلوغ نکند و مانع از رفت و آمد و استفاده از دیگر وسایل نشود. 

دو شنبه 14 آذر 1401 - 13:51:37
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp