دکوراسیون اتاق خواب دخترانه زیبا و شیک +مدل و تصویر

دکور اتاق دخترمدرن



دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

یکی از بخش‌های مهم هر خانه‌ای، اتاق خواب است. اغلب افراد، خصوصا نوجوانان و جوانان، میل زیادی به داشتن فضای شخصی مطابق سلیقه‌ی خودشان دارند. دختران جوان و نوجوان با حساسیت خاصی به فضای اطرافشان توجه می‌کنند، ازین رو دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، باید بر اساس شناخت نیازها و سلایق آنها باشد. اتاق خواب برای دختران، صرفا مکانی جهت استراحت و خواب شبانه نیست. آنها به غیر از زمانی که مدرسه یا دانشگاه هستند، سایر اوقاتشان را در اتاق خود می‌گذرانند.

شاید برای بزرگسالان درک این مسئله چندان راحت نباشد. اما دخترها، بخصوص در دوره‌ی نوجوانی، میل شدیدی به خلوت کردن، گوش دادن به موسیقی های موردعلاقه، کتاب خواندن و گذراندن اوقات با دوستان صمیمی شان دارند. آنها به شدت نیاز دارند که احساس استقلال کنند و از بزرگسالان و دنیای عجیب‌شان دور بمانند. بنابراین اگر شما هم یک دختر نوجوان یا جوان در خانه دارید که میل زیادی به ماندن در اتاقش دارد، و از شما برای دیزاین اتاقش راهنمایی می‌خواهد، با او همکاری کنید و توجه داشته باشید دکوراسیون اتاق خواب برای هر شخصیتی متفاوت است. در ادامه، به نکات مهمی درباره‌ی دیزاین اتاق خواب دخترانه اشاره خواهیم کرد.

دکوراسیون اتاق خواب دختر


 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه نوجوان

 

همانطور که می‌دانید، دختران در هر گروه سنی، اهداف، علایق و سلیقه‌ی متفاوتی را تجربه می‌کنند. برای اینکه بتوانید بهترین ترکیب و دیزاین را در اتاق خواب دختر نوجوان داشته باشید، بهتر است او را بشناسید. اغلب دختران نوجوان، طرفدار یک گروه موسیقی، یک خواننده‌ی مشهور، بازیگر یا نویسنده ی مطرح هستند. آنها دوست دارند با تماشای انسانهای موفق و جذاب، اعتماد به نفس خود را بالا ببرند و بر احساس تنهایی شان غلبه کنند. نوجوانان، معمولا طرفدار یک رنگ خاص هستند و دوست دارند به یک سبک و سیاق خاص شناخته شوند.


 

دکور اتاق دخترانه شیک



انتخاب سرویس خواب دخترانه مناسب

قدم اول برای طراحی و چیدمان اتاق خواب دخترانه، انتخاب یک سرویس خواب نوجوان است. امروزه انواع سرویس خواب نوجوان دخترانه، در طرح‌های فانتزی، ساده، لاکچری، کلاسیک، مدرن و طرح‌های انتخابی، به راحتی در دسترس شماست. تنها با یک جستجو در گالری دکوپاژ، می‌توانید بهترین و جدیدترین سرویس خواب دخترانه و جذاب ترین سرویس خواب نوجوان را مشاهده و خریداری نمایید. بهتر است هنگام انتخاب تخت خواب، سایز یک و نیم نفره را انتخاب کنید. این سایز تخت خواب، هم به افراد اجازه‌ی غلتیدن می‌دهد و هم درصورت لزوم، امکان استفاده‌ی دو نوجوان از تخت را فراهم می‌کند.

از موارد لازم در سرویس خواب دخترانه، می توان از کمد، رگال و میز آرایش نام برد. یک کمد دیواری بزرگ با عرض مناسب، می‌تواند کار فرزند شما را بسیار راحت کند.

به فکر جای کفش‌ها و البته وسایل آرایشی او هم باشید.

در کنار همه‌ی اینها، میزتحریر را از قلم نیاندازید. دختر نوجوان شما، ساعت های زیادی را مشغول نوشتن تکالیف و خواندن کتاب است. پس هرچه میزتحریر راحت و خوش فرم تری انتخاب کنید، از کمردرد و گردن‌درد های ناشی از خم شدن ستون فقرات او پیشگیری کرده اید.

بعد از خرید تمام وسایل لازم، حالا نوبت تزئین اتاق به شیوه‌ی دلخواه دختر شماست. برای اینکار می‌توانید از لوسترهای تزئینی، بادزنگ یا زنگوله‌های کنار در، پرده‌های رنگی و قاب‌ عکس یا پوستر افراد مورد علاقه‌ی او استفاده کنید.

فراموش نکنید که تمام رنگها، تصاویر و شکل و شمایل اتاق، باید به دلخواه و پسند دختر نوجوانتان باشد. هرگز سعی نکنید به خاطر هماهنگی و ست شدن اتاق خواب او با سالن پذیرایی یا تم کلی منزل تان، چیزی را به او تحمیل کنید. اجازه بدهید او مالک تمام و کمال قلمرو خودش باشد.
 

اتاق خواب دختر


دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

بعد از گذراندن تجربه‌های هیجان انگیز دوره‌ی نوجوانی، دختران جوان، با پختگی خاص و سلیقه‌ی نسبتا ثابت‌تری دست به انتخاب می‌زنند. دکوراسیون اتاق خواب دختران بزرگسال، عموما ساده تر و کاربردی تر است. 

بهرحال اغلب افراد در بزرگسالی، گرایش شغلی و جهت فکری مشخصی دارند، بنابراین به خوبی می‌دانند که چه وسایلی، با کدام فرم و شکل، به کارشان می آید.

در مرحله‌ی اول دیزاین اتاق خواب دختران جوان، بهتر است به رنگ اصلی یا رنگ‌های اصلی اتاق فکر کنید. انتخاب دو رنگ مکمل یا طیفی از یک رنگ خاص، حتما به یکدستی و سادگی و البته جذابیت اتاق کمک میکند.

به عنوان مثال، اگر انتخاب شما رنگ سبز یشمی باشد، می‌توانید در همان طیف سبز، آن را با سبز پسته‌ای،  سبز چمنی روشن یا رنگ‌ مکمل آن یعنی آجری اجرا کنید.

برای اینکار، از دیوارها شروع کنید. سه تا از دیوارها را رنگ سبز یشمی و یکی را آجری کنید. می‌توانید از کاغذ دیواری های طرح‌دار هم استفاده کنید.

بعد از آن نوبت به انتخاب بهتری سرویس خواب دخترانه بزرگسال است. سری به گالری دکوپاژ بزنید و از بین مدل‌های متنوع، جذاب ترین آن را سفارش دهید. موارد مورد نیاز خود را در سرویس خواب مشخص کنید. اگر کمد دیواری مناسبی در اتاق تان ندارید، حتما یک کمد بزرگ و جادار سفارس دهید. البته در کنار آن، می‌توانید از رگال هم در گوشه‌ای ای از اتاق استفاده کنید. به فکر کفش‌های مختلف تان هم باشید. برای این منظور می‌توانید از یک شلف بلند و عمودی استفاده کنید که جای زیادی اشغال نمی‌کند اما بسیار کاربردی است.

اگر اهل مطالعه هستید، کتابخانه را فراموش نکنید. درصورتیکه کتابهای زیادی دارید، می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق تان را بطور سرتاسری کتابخانه بزنید. این کار هم جلوه‌ی زیبایی به اتاق میدهد، هم به شدت کاربردی است.

استفاده از یک آینه‌ی قدی در کنار میزآرایش به شدت مفید است. و اما کاناپه‌ی مطالعه با کوسن‌های رنگارنگ و جذاب، می‌تواند محیط اتاق شما را بی‌نهایت دلپذیر و حتی مناسب برای یک مهمانی کوچک کند.


 

طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه



دیزاین اتاق خواب دخترانه شیک و ساده


اتاق خواب دخترانه، چه برای نوجوان باشد ، چه برای دختر جوان، حتما یک تم و حال و هوای مشخص نیاز دارد. اینکه دخترخانم جوان یا نوجوان، دوست دارد سبک کلی اتاقش چطور به نظر برسد، سوالی است که باید در ابتدای کار از او بپرسید. بسیاری از خانواده‌ها، اتاق خواب دخترانه شیک و ساده را ترجیح می‌دهند. زیرا هرقدر اتاق ساده تر باشد، در درازمدت افراد از آن دلزده نمی شوند و هم فضای آن از دیزاین کلی خانه چندان دور به نظر نمی‌آید.

برای اینکه یک اتاق خواب دخترانه شیک و ساده داشته باشید، به ترکیب رنگ اشیا دقت کنید. استفاده از دو رنگ مکمل، به شما کمک می‌کند حال و هوای مطلوبی بوجود بیاورید.

به هیچ وجه تمام اشیا اتاق را در یک رنگ خاص انتخاب نکنید و تعادل را در شکل و شمایل و رنگ‌ها رعایت کنید.

می‌توانید رنگ پرده‌ها و فرش یا موکت اتاق را ست کنید و سپس رنگ مکمل اش را برای دیگر اشیا و خصوصا ست خواب استفاده کنید.

بجز رنگ‌ها، نورپردازی با لوسترهای تزیینی و استفاده از آباژورهای استیل یا پارچه ای، فضا را شیک و دلپذیر میکند.


 

دکوراسیون اتاق دخترانه بزرگسال



 

طراحی اتاق خواب دخترانه لاکچری


اگر دست شما برای خرید وسایل لاکچری اتاق خواب باز است، از یک سرویس خواب چوبی شروع کنید. همانطور که می دانید چوب یکی از متریال‌های مورد پسند اشراف و خانواده‌های ثروتمند است و جلوه‌ی ویژه ی آن قابل مقایسه با متریال های دیگر نیست. می‌توانید انواع مدل سرویس خواب چوبی سلطنتی و سرویس خواب چوبی ساده را در گالری دکوپاژ ببینید و سپس دست به انتخاب بزنید. 

قرار دادن یک گلیم دست بافت در کنار سرویس چوبی، حال و هوای اتاق خواب شما را هنرمندانه خواهد کرد. از آباژورهای لاکچری فلزی یا چوبی هم غافل نشوید. می‌توانید علاوه بر نورهای سقفی تزئینی، از یک چراغ خواب در کنار تخت و یک آباژور در کنار کاناپه‌ی تخت‌خواب شو، استفاده کنید تا نورپردازی اتاق شما تکمیل شود.

اگر هرنوع رگال‌، شلف یا قفسه‌ای در اتاق قرار می‌دهید، بهتر است از جنس چوب یا ترکیب چوب و فلز باشد. استفاده از شلف حصیری هم برای بسیار معمول است.

می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق خوابتان را، به پرده ی ویدیو پرژکتور اختصاص دهید. اگر تصویر درست مقابل تخت خواب شما بیوفتد، لذت تماشای فیلم در حالت لمیده روی تخت، دوچندان خواهد شد.


مطالعه بیشتر: اصول چیدمان سرویس خواب که تنها طراحان می‌دانند
 

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه اسپرت

 

دیزاین در مدل‌های اسپرت همیشگی و بدون جنسیت هستند. 

بسیاری از دختران جوان، میلی به وسایل دخترانه و زنانه ندارند و ترجیح می‌دهند سبک دکوراسیون اتاق اسپرت را انتخاب کنند. این گزینه بسیار مقرون به صرفه است، چرا که می‌توان سالها از آن استفاده کرد و تنها با تغییرات کوچکی در برخی از اقلام اتاق، شکل و شمایل کلی آن تغییر می‌کند.

در دیزاین اتاق خواب دخترانه اسپرت، سعی بر این است که تمامی وسایل از یک سادگی و در عین حال زیبایی برخوردار باشد. بطور مثال استفاده از سرویس خواب چوبی یا سرویس خواب های اسپرت چوبی فلزی، بسیار کارآمد و پرطرفدار است.



 

دیزاین اتاق دخترانه زیبا و کم هزینه


برای دیزاین یک اتاق خواب شیک دخترانه، حتما با هزینه های گزاف و خرید اشیای لاکچری ممکن نمی‌شود. اگر قدری ذهن خلاق و دستان هنرمندی داشته باشید، به شما قول می‌دهم دکوراسیون اتاق خواب کم هزینه‌ شما، زیباتر از هرنوع اتاق لاکچری بشود.

برای اینکار کافیست ابتدایی ترین نیازهای اتاق خواب دخترانه را با قیمت مناسب خریداری کنید. در گالری دکوپاژ انواع سرویس خواب نوجوان با قیمت‌های بسیار مناسب موجود است. شما می‌توانید حتا برخی از اقلام آن را با توجه به بودجه و نیاز خود سفارش دهید.

با قرار دادن یک پرده ی حصیری یا تعدادی چوب تراش نخورده، پشت تخت خواب، می‌توانید تاج چوبی هنرمندانه ای برای تخت خواب خود بسازید.

در کنار آن، با استفاده از نمد یا خمیر کاغذ، می‌توانید یک لوستر شیک و هنری برای اتاقتان بسازید که نور را بصورت تاش های رنگی جذابی در فضا پخش کند.

برای شلف های چوبی نگهداری کفش هم، از جعبه‌های چوبی استفاده کنید. با کمی سوهان کشیدن روی آن، چوب را صاف و تمیز کرده و سپس به رنگ دلخواه دربیاورد. در پایان، جعبه ها را روی هم قرار داده و بعنوان قفسه‌ی کفش یا کتاب از آن استفاده کنید.

برای روتختی هم می‌توانید یک لحاف چهل تکه با تکه پارچه های مختلف برای خودتان بدوزید. کافی ست کمی زمان و انرژی خرج کنید تا بدون هزینه‌های بالا، اتاق خواب دخترانه شیک و کم هزینه خودتان را داشته باشید.

پنج شنبه 01 دی 1401 - 14:14:07
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp