مبل مناسب خانه کوچک را متفاوت انتخاب کنید!

 مبل مناسب برای خانه کوچک را چگونه انتخاب کنیم؟

مبل مناسب برای خانه کوچک دارای معیار ها و فاکتورهایی است که قبل از انتخاب مبل راحتی جدید برای فضای نشیمن خود بهتر است توجه کافی را به آن ها داشته باشیم. از آنجا که خانه‌های کوچک همیشه چالش‌های خاص خود را دارند، انتخاب مبل مناسب برای فضای کوچک بسیار مهم است. مبل، به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطعات تأثیرگذار دردکوراسیون داخلی خانه، نه تنها باید به ظاهر زیبا و شیکی داشته باشد، بلکه باید نیازهای فضای کوچک را نیز برطرف کند. در این مقاله، به بررسی نکات مهم در انتخاب و استفاده از مبل در خانه‌های کوچک می‌پردازیم پیش از خرید مبلمان برای فضاهای کوچک بهتر است اطلاعات کافی از نحوه انتخاب مبل مناسب برای خانه های کوچک را بدانیم تا از خرید خود پشیمان نشویم.
نکته ای از یک طراح داخلی: یک طراح داخلی توصیه می‌کند برای فضای کوچکتان طولانی‌ترین مبل ممکن را انتخاب کنید، اما به عمق آن جدا توجه کنید.
این تنها یکی از نکات مهم هنگام خرید مبلمان برای خانه های کوچک است که می‌تواند شما را از خریدی اشتباه در امان نگه دارد. در این مقاله نکاتی کاربردی برای انتخاب صحیح مبلمان را از دیدگاه طراحان داخلی خواهید خواند.

بیشتر بخوانید: 
نکات طلایی برای انتخاب مبل مناسب

مبلمان مناسب خانه کوچک

 

برای اتاق های کوچک، عمق مبل به اندازه عرض آن مهم است!


 

هنگام انتخاب مبل برای یک اتاق کوچک، عمق آن به اندازه عرض اهمیت دارد. به همین دلیل است که اندازه استاندارد بسیاری از مبلمان های دو نفره، برای فضاهای کوچک و مدرن قابل استفاده نیستند. در واقع شما باید به دنبال مبلمانی با عمق کمتر باشید تا فضای کمتری از اتاق نشیمن شما را اشغال کند. دقت داشته باشید انتخاب مبلی با عمق زیاد باعث تنگ تر شدن فضای اتاق شما می‌شود و فضای باز کمتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این هنگام خرید مبل در فروشگاه ها ممکن است مبل در نظر شما کوچک و مناسب باشد، در صورتی که در فروشگاه ها به دلیل بزرگی فضا مبل ها کوچکتر از چیزی که هستند به نظر می‌رسند. حتما از ابعاد مبل و تناسب آن با اتاق نشیمن منزلتان مطمئن باشید. 


 

سه نکته مهم برای انتخاب مدل مبل مناسب خانه کوچک

سه نکته ارزشمند و کاربردی سبکی که باید هنگام انتخاب بهترین مبل جمع و جور برای فضای نشیمن کوچک خود در نظر داشته باشید عبارتند از:

•    اشکال ساده و خطوط تمیز ساده را انتخاب کنید
•    مطمئن شوید که دسته های  مبل باریک هستند تا پهن و درشت
•    به دنبال مدل هایی با پایه های باریک باشید که آنها را از روی زمین بلند می کند تا فضای بیشتری ایجاد کند.

 

 چند مدل از بهترین مبل برای فضاهای کوچک 

این مبلمان ها با عمق کمتر از 90 سانتی متر و عرض تقریبی 140 تا 190 سانتی متر متغیر است. این ابعاد استاندارد و مناسب برای فضاهای کوچک هستند و فضایی دلپذیز را برای شما فراهم می‌کنند. 

به این تصویر نگاه کنید. استفاده از خطوط تمیز و ساده در ساخت این مبلمان آن را برای فضاهای کوچک مناسب کرده است. همچنین ابعاد استاندارد این مبل و عمق کم  154 سانتی‌متر عرض و 88 سانتی‌متر عمق احساس تنگی در فضای شما ایجاد نمی‌کند.

مبلمان ایده آل فضای کوچک


 

این مبل نیز علاوه بر ابعاد مناسبی که دارد، با دسته های باریک و جزییات ظریفش انتخاب مناسبی برای اتاق های نشیمن کوچک و آپارتمان های با فضای کم  است. همچنین در صورتی که تمایل به داشتن مبلمان در اتاق خواب و یا راهرو خانه تان دارید به دنبال مبلمانی با این ویژگی ها باشید. 

مبل منزل کوچک نقلی


 

بهترین رنگ مبلمان برای خانه های کوچک

رنگ تاثیر زیادی در کوچکتر یا بزرگ تر نشان دادن فضای خانه ها دارد. انتخاب رنگ های تیره برای فضاهای کوچک موجب گرفتگی و تنگ تر به نظر رسیدن این فضاها می‌شود. در نتیجه شما می‌توانید با انتخاب مبلمان با پارچه های روشن، فضای نشیمن خود را بزرگتر و دلباز تر جلوه دهید.
همچنین با قرار دادن کوسن ها و یا شال مبل و سایر اکسسوری‌های رنگی در کنار مبلمان خود، فضایی مدرن و جذاب ایجاد می‌شود. در صورتی که فردی تنوع طلب هستید میتوانید به صورت دوره ای از سایر رنگ ها در زیبا سازی فضای نشیمن خود استفاده کنید. 

 

مبل فضای کوچک| دکوپاژ

 

مبلمان ال راحتی برای خانه های کوچک


مبلمان ال شکل یه دلیل شباهتی که به حرف ال انگلیسی دارند با این نام شناخته شده اند. زاویه نود درجه طراحی شده در این مبلمان ان را انتخاب مناسبی برای استفاده از گوشه ها و کنج فضاها کرده است. این مبلمان یکی از بهترین انتخاب ها برای خانه های با فضای کوچک است. نداشتن دسته و حد و مرز مشخص امکان استفاده برای نفرات بیشتر را فراهم کرده است. همچنین این مبلمان با داشتن عمق استاندارد فضای کمتری از اتاق نشیمن شما را اشغال می‌کند. 

در صورتی که تمایل به خرید مبلمان ال شکل دارید از فروشگاه دکوپاژ دیدن فرمایید. 

مطالعه بیشتر: اصول آسان، سریع و فوق العاده برای چیدمان مبل ال
 

مبل ال منزل کوچک


این مبل ها را برای فضاهای کوچک هرگز نخرید!


در صورتی که فضای نشیمن آپارتمانی یا خانه ای با فضای کوچک دارید از مبل های با طرح های شلوغ و منبت کاری های زیاد به شدت پرهیز کنید. شما هنگام خرید در هر فروشگاهی با مبلمان هایی با دسته های بزرگ و یا پارچه های طرح دار رو به رو میشوید. این مبلمان ها معروف به  مبل سلطنتی و یا استیل هستند. خرید این مدل از مبلمان فضای خانه شما را بسیار کوچک و گرفته نشان می‌دهد.
بیشتر بخوانید: 
مزایا و معایب مبلمان استیل، قبل از خرید حتما بخوانید


 

مبل استیل برای خانه های کوچک

در صورتی که همچنان علاقه به خرید مبل استیل دارید و فضای شما ظرفبت قرار دادن این نوع از مبلمان را دارد، می‌توانید از انواع مبل استیل مناسب برای فضاهای کوچک استفاده کنید. پایه های این نوع از مبلمان اندکی کوتاه تر از سایر مبلمان های استیل است و به بازتردیده شدن فضای شما کمک می‌کند. استفاده از نقوش و منبت کاری های ساده تر و کمتر بر روی بدنه و تاج و دسته و پایه این مبلمان آن را ساده تر جلوه می‌دهد. در نتیجه از شلوغ تر به نظر رسیدن منزل شما جلوگیری می‌کند. پارچه های با طرح ساده و روشن می‌تواند انتخاب مناسبی برای مبل استیل مناسب خانه های کوچک باشد.
 

مبل تخت خواب شو یک مبل مناسب برای پذیرایی کوچک


امروزه مبل های تخت خواب شو از محبوبیت زیادی برخوردار شده اند. شما می‌توانید با خرید مبلمان تخت خواب شو با یک تیر دو نشان را بزنید. قرار گرفتن این مبلمان در دو حالت مختلف آن را به تخت خوابی مناسب نیز تبدیل می‌کند. شما تنها با چنذ حرکت می‌توانید در کنار تلویزیون لم بدهید و نگران به خواب رفتن بر روی مبلمان خود نباشید. علاوه بر این در صورتی که مهمان شما تمایل به شب مانی دارد می‌توانید با قرار دادن مبلمانتان در حالت تخت خواب، مکان مناسبی برای استراحت او فراهم کنید.
برای مشاهده و خرید مبلمان راحتی از گالری  فروشگاه اینترنتی  دکوپاژ دیدن فرمایید.

 

مبلمان تخت خواب شومناسب آپارتمان


سخن پایانی

در این مقاله، به اهمیت انتخاب مبل‌ مناسب برای خانه‌های کوچک پرداختیم. با توجه به محدودیت فضای خانه، انتخاب مبل‌هایی که مناسب ابعاد و نیازهای فضای کوچک هستند، بسیار مهم است. همچنین، طراحی مبل‌ها برای صرفه‌جویی در فضا و ایجاد امکانات ذخیره‌سازی نیز باید در نظر گرفته شود. در نهایت، با ترتیب دهی مناسب مبل‌ها و استفاده بهینه از فضای خانه، می‌توانیم فضای کوچک خانه را به صورت مناسب و زیبا مبلمان کنیم. بهتر است قبل از انتخاب مبل‌ها و طراحی دکوراسیون داخلی، با کارشناسان داخلی مشورت کنیم تا بهترین نتیجه را بدست آوریم
شنبه 01 بهمن 1401 - 14:25:34
(0 نفر)

نظر بدهید

دیدگاه های ارسال شده

خرید اینترنتی مبلمان و سرویس چوبی نیازمند فروشگاهی است که بتواند کالاهایی متنوع، باکیفیت و قیمت مناسب را به دست مشتریان خود برساند. فروشگاه دکوپاژ با حذف واسطه‌ها توانسته است محصولات دکوراتیو منزل را از تولیدکنندگان برتر کشور تهیه کند و امکان خریدی مطمئن و ارزان را فراهم کند.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش مکران شمالی، پلاک ۱۶، طبقه چهارم 
ساعات کاری دفتر تهران: همه روزه 10 تا 18، پنجشنبه‌ها 10 تا 13
کد پستی: 1668747113

 
شماره تماس:
واحد فروش: 09195249390
دفتر تهران: 02122967031
جهت دریافت تخفیف های محدود کلیک نمایید
آدرس ایمیل info@decopaj.ir
whatsapp